„Fertich”, „klyng” i „kali sie” - Żywiec reklamowany w gwarze śląskiej

W regionie śląskim ruszyła kampania reklamowa piwa Żywiec oparta na hasłach w gwarze śląskiej. Akcję przygotowały i realizują firmy Just, Gong i Roots PR.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Fertich”, „klyng” i „kali sie” - Żywiec reklamowany w gwarze śląskiej

W reklamach marka Żywiec w charakterystyczny dla swojej komunikacji, żartobliwy sposób pokazuje, że pasują do niej niektóre słowa i zwroty z gwary śląskiej. Producent piwa podkreśla, że slogan przygotowano we współpracy ze stowarzyszeniem Pro Loquela Silesiana Towarzystwo Kultywowania i Promowania Śląskiej Mowy.

W ramach akcji w 13 śląskich miastach (m.in. Katowicach, Bytomiu, Zabrzu i Gliwicach) Żywiec sponsoruje internet w 33 autobusach komunikacji miejskiej.

grafika

Żywiec to kolejna marka wykorzystująca gwarę śląską w działaniach reklamowych. Latem br. na tej gwarze (a także kilku innych gwarach językowych) oparta była kampania promująca Volkswagen Golf Variant, reklamy firm Fortum i Liberty Ubezpieczenia.

grafika

Nowa kampania Żywca obejmuje też inne nośniki outdoorowe (billobardy, citilighty, frontlighty, siatki i bankomaty), internet (reklamy i konkurs facebookowy, w którym należy przetłumaczyć słowa z nowomowy internetowej na gwarę śląską) oraz sklepy (materiały POS). Będzie prowadzona do końca grudnia.

grafika

Kreację kampanii przygotowała agencja Just, działania w internecie prowadzi agencja Gong, a wsparcie public relations zapewnia agencja Roots PR.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska