Filmweb stawia na mobile, magazyn i gry. Aplikacje jeszcze w tym roku

Do końca br. Filmweb udostępni swoje aplikacje na najpopularniejsze systemy mobilne. Serwis rozwija też swój dział publicystyczny, który będzie mieć bardziej magazynowy charakter oraz sekcję o grach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Mobilne aplikacje Filmwebu będą zawierać najbardziej użyteczne treści i funkcjonalności znane ze standardowej wersji serwisu. W pierwszej kolejności zostanie udostępniona wersja na iOS, a następnie na Androida i Windows Phone. - Pracujemy nad tymi aplikacjami od ponad roku i wolimy udostępnić później, po dłuższym przygotowywaniu, w maksymalnie dopracowanej formie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmwebu. W późniejszym czasie serwis planuje udostępnić swoje aplikacje na tablety.

Obecnie na urządzeniach mobilnych Filmweb jest dostępny jedynie w wersji przeglądarkowej, która w sierpniu br. zanotowała 3,9 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe dane). 

W najbliższym czasie Filmweb zamierza również rozbudować swój dział publicystyczny - Filmweb Magazyn, który został udostępniony na początku ub.r. (przeczytaj o tym więcej). W sekcji będzie zamieszczanych więcej cyklicznych materiałów. Działem niezmiennie kieruje Michał Walkiewicz. Miesięcznie w dziale pojawia się kilkanaście tekstów publicystycznych, pisanych przez współpracujących z redakcją młodych, utalentowanych autorów. Współpracownikami redakcji zostają również laureaci organizowanego przez Filmweb od dwóch lat konkursu krytycznofilmowego „Powiększenie Rozwijany jest też dział o grach komputerowych, prowadzony przez dwóch redaktorów i kilku współpracowników. - Widzowie filmów i użytkownicy gier to pokrywające się w sporym stopniu grupy odbiorców, dlatego zdecydowaliśmy się na wydzielenie i rozwój tej sekcji - uzasadnia Krzysztof Michałowski.

Ponadto Filmweb kładzie nacisk na swoje główne narzędzie społecznościowe - Gustomierz, który pozwala użytkownikowi oceniać filmy i osoby z branży, porównywać te noty z ocenami znajomych oraz sugeruje produkcje, które mogą mu się spodobać. Gustomierz został bardziej wyeksponowany w zmienionym lauyocie stron, prezentujących filmy i seriale (przeczytaj o tym więcej), będzie też obecny we wszystkich aplikacjach mobilnych. Przedstawiciele Filmwebu przekonują, że ta funkcjonalność przyczyniła się do wzrostu zaangażowania użytkowników na stronie. - Do momentu startu Gustomierza wiosną 2010 roku filmy i osoby otrzymały na naszej stronie łącznie ok. 13 milionów ocen, natomiast przez kolejne 2,5 roku ta liczba zwiększyła się do 180 milionów - podkreśla Krzysztof Michałowski.

Filmweb zastanawia się również nad wejściem w segment VoD. - Nasz serwis jest naturalnym miejscem w internecie do oglądania filmów i seriali- ocenia Krzysztof Michałowski. - Rynek usług VOD się krystalizuje. Uważnie się mu przyglądamy, szukając odpowiedniego modelu biznesowego - dodaje.

W pierwszych trzech kwartałach br. Filmweb zanotował przychody o kilkanaście procent wyższe niż rok wcześniej. Serwis zarabia wyłącznie na reklamach. W ramach struktur portalu funkcjonuje biuro sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej. Pierwsze z nich oferuje reklamę klientom z branży filmowej i growej, a drugie zajmuje się współpracą z agencjami i domami mediowymi. Przedstawiciele Filmwebu podkreślają, że w br. przychody od reklamodawców spoza branży filmowej stanowiły już prawie połowę wszystkich wpływów serwisu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online