Informacje o liczbie czytelników „Financial Times” ujawnił w mailu do pracowników John Ridding, dyrektor generalny dziennika.
Według udostępnionych danych obecnie za dostęp do treści w elektronicznej i tradycyjnej formie płaci ok. 900 tys. odbiorców na całym świecie.
700 tys. czytelników to subskrybenci internetowego wydania „FT”, których liczba wzrosła w porównaniu z kwietniem br., gdy dziennik raportował liczbę 650 tys. użytkowników płacących za cyfrową wersję.
Wraz ze wzrostami w segmencie internetowym zwiększyła się też sprzedaż drukowanej wersji dziennika, teraz wynosi ona 190 tys. egzemplarzy dziennie.
Z udostępnionych danych wynika, że 500 tys. regularnych odbiorców „FT” to korporacje. John Ridding zaznacza, że 900 tys. czytelników cyfrowej i drukowanej edycji gazety to najlepszy wynik od 129 lat, czyli momentu gdy „FT” pojawił się na rynku prasowym.

„Financial Times” należy obecnie do azjatyckiej grupy medialnej Nikkei, która w połowie 2015 r. odkupiła tytuł od wydawnictwa Pearson za kwotę 844 mln funtów.











