„Financial Times” z większymi wpływami z internetu niż z wydań drukowanych

Dziennik „Financial Times” w trzech kwartałach tego roku po raz pierwszy uzyskał większe wpływy z internetowych subskrypcji niż z drukowanego wydania gazety. Przychody ze sprzedaży treści po raz pierwszy w historii są też wyższe niż te uzyskane z reklam.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
„Financial Times” z większymi wpływami z internetu niż z wydań drukowanych

Według informacji podanych przez „The Guardian” obecnie „Financial Times” ma w sumie ponad 843 tys. płatnych czytelników, zarówno w drukowanej jak i cyfrowej wersji gazety. To więcej o 13 proc. rok do roku, a w pierwszych trzech kwartałach br. za wzrost czytelnictwa odpowiada wyłącznie większa liczba internetowych subskrybentów „FT”.

Wydawca podaje także, że obecnie 60 proc. jego przychodów pochodzi ze sprzedaży treści (w druku i w sieci) i po raz pierwszy ten segment zyskał przewagę nad sprzedażą reklam na łamach dziennika.

W rozmowie z Guardianem szefowie „Financial Timesa” podkreślają, że polepszające się wyniki w segmencie cyfrowym są wynikiem kilku różnych czynników. Z jednej strony wydawca zachęca internautów do przejścia na model płatny i wyłączenia adblockerów, z drugiej zaś stale pracuje nad poprawą dostępności treści w swoim serwisie. Według informacji podanych przez wydawcę obecnie strona internetowa „FT” uruchamia się na kopmputerach w ciągu półtorej sekundy, zaś w urządzeniach mobilnych w czasie 2,1 sekundy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu