Formuła 1 w TV4!!!

Od soboty 6 marca wyścigi Formuły 1 będą pokazywane "na żywo" w stacji TV4

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dzięki konsorcjum Allianz Polska, BMW Polska oraz Hewlett-Packard Polska - partnerów zespołu Formuły 1 BMW Williams - od soboty 6 marca wyścigi Formuły 1 będą pokazywane w stacji TV4. Pierwszy raz od 10 lat fani Formuły 1 będą mogli oglądać wyścigi w niekodowanej stacji.

Umowa jest podpisana na trzy lata. Allianz Polska, BMW Polska, Hewlett-Packard Polska będą także oficjalnymi sponsorami relacji z wyścigów Grand Prix.

Formuła 1 mająca status jednego z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych widowisk sportowych obejmuje w tym roku 18 wyścigów rozgrywanych na całym świecie od marca do października. Wielką popularność potwierdza dziesięciomiliardowa widownia telewizyjna oraz bezpośrednie zaangażowanie największych światowych koncernów.

TV4 przeprowadzi transmisje na żywo z rozgrywanych w niedzielę zawodów. Wyemituje także godzinne programy relacjonujące sesje kwalifikacyjne (sobota) i skróty najciekawszych wydarzeń z niedzielnych wyścigów, które będzie można obejrzeć w poniedziałek.

- Rozmowy o Formule 1 prowadziliśmy przez 3 lata, z różnym nasileniem - mówi Adam Stefanik, Dyrektor Programowy TV 4 - jestem zadowolony, że te rozmowy zmierzają do szczęśliwego końca. Sport na naszej antenie zawsze zajmował bardzo ważne miejsce: piłka nożna, siatkówka, koszykówka, od 4 lat także Rajdowe Mistrzostwa Świata. Teraz tę ofertę uzupełnią wyścigi Formuły 1, jeden z najbardziej prestiżowych seriali na świecie, w który angażują się najpotężniejsze koncerny, a transmitują największe stacje telewizyjne. To dla nas zaszczyt, że znaleźliśmy się w tak elitarnym gronie. Jestem także przekonany, że zauważą to nasi wierni widzowie i dzięki temu pozyskamy wielu nowych sympatyków.

Pierwszy tegoroczny wyścig o Grand Prix Australii na torze w Melbourne zostanie rozegrany już w najbliższą niedzielę. Relacja z sesji kwalifikacyjnej znajdzie się na antenie TV4 w sobotę (6 marca) o godzinie 23.00, bezpośrednia transmisja z zawodów Grand Prix rozpocznie się w niedzielę o godz. 03.45, a emisja poniedziałkowego (8 marca) programu przedstawiającego najciekawsze wydarzenia week-endu przewidziana jest na godzinę 18.00.

- Przez ostatnich dziesięć lat Polska była jedynym krajem europejskim, w którym kibice nie mogli śledzić wyścigów Formuły 1 na ekranach telewizyjnych. Łącznie z naszymi partnerami uważamy, że - tak jak dziesiątki milionów Europejczyków - Polacy powinni mieć szansę doświadczania emocji, jakie niesie ze sobą to ekscytujące wydarzenie sportowe. Formuła 1 jest synonimem najwyższych technologii. Tylko najlepsi ludzie, najlepsze zespoły i najlepsze technologie mogą wygrać. Z tego powodu BMW bierze udział w rywalizacji i również z tego powodu BMW Polska zdecydowało się wprowadzić Formułę 1 na ekrany ogólnodostępnej telewizji w Polsce - powiedział Erich Papke, szef BMW Polska.

- Tu liczą się ułamki sekund. Żeby odnieść sukces potrzeba jednak wielomiesięcznej pracy sztabu ludzi i najnowocześniejszych technologii. Projekty bolidów, precyzyjne wyliczenia... wszystko to leży w rękach HP. Jesteśmy liderem na rynku śmiałych przedsięwzięć! - powiedział Artur Wiza, Marketing Manager HP Polska

- Jestem bardzo zadowolony, że telewidzowie w Polsce będą mogli podziwiać pasjonujący świat Formuły 1. Moje wieloletnie starania, aby stało się to faktem zakończyły się powodzeniem, a wsparciem były TV4 oraz sponsorzy, którzy podzielają moje koncepcje. Nie mam wątpliwości, że relacje z wyścigów Grand Prix będą wielkim, antenowym sukcesem. Wraz z moimi partnerami dołożymy wszelkich starań, aby tak się stało. Mam również nadzieję, że wzrost zainteresowania Formułą 1 w Polsce umożliwi jednemu z polskich, wyścigowych talentów dotarcie w niedalekiej przyszłości na wyżyny sportów motorowych - podsumował Paul Turner, dyrektor firmy Turning Point.

"Formuła 1 to prawdziwe laboratorium bezpieczeństwa. Tam testuje się rozwiązania, które pozwalają nam jeździć bezpieczniej. Bezpieczeństwo to główny powód naszego zaangażowania w Formułę 1" - Paweł Dangel, szef Grupy Allianz Polska.

Od roku 2000 Allianz jest partnerem jednego z najbardziej utytułowanych i najlepszych zespołów Formuły 1 na świecie. Mowa o BMW WilliamsF1 Team. Współpraca z Formułą 1 to dla Allianz nie tylko wspaniała promocja w skali całego globu (jeden wyścig ogląda za pośrednictwem telewizji średnio 300 milionów osób na świecie), ale także możliwość badań i rozwoju firmy na polu poprawy bezpieczeństwa kierowców i samochodów.

Oprócz zaangażowania się w sponsorowanie teamu BMW Williams Allianz współpracuje z Formułą 1 na polu bezpieczeństwa. Dużym sukcesem naukowców z Centrum Technologii Allianz było opracowanie lekkich, a zarazem bardzo wytrzymałych materiałów z włókna węglowego, a także udoskonalenie działania pasów bezpieczeństwa. Prace badawcze dotyczą także kombinezonów ognioodpornych, kasków i klatek bezpieczeństwa, a także zwiększenia ogólnego bezpieczeństwa na torze.

Szefowie Allianz liczą, że dzięki współpracy z Formułą 1 znacznie zwiększy się znajomość marki towarzystwa na świecie, szczególnie na rynkach Europy, Ameryki Łacińskiej oraz rejonu Azji i Pacyfiku. Dla przykładu, na Węgrzech poziom rozpoznawalności firmy wzrósł z 60% do 71% od czasu związania się Allianz z Formułą1. Jeszcze większy potencjał drzemie w rynkach Dalekiego Wschodu, czy Ameryki Południowej, gdzie wyścigi Formuły 1 są bardzo popularne.

Współpraca firmy ubezpieczeniowej z teamem wyścigowym jest elementem głęboko przemyślanej strategii marketingowej. Allianz, współpracując z BMW Williams, chce pokazać się na tle popularnego sportu motorowego jako nowatorskie i dynamiczne przedsiębiorstwo XXI wieku. Zespół Williamsa natomiast wzmacnia swój wizerunek odnoszącej sukcesy drużyny kierowców, promujących bezpieczną, choć szybką jazdę. Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya, biorąc udział w wielu regionalnych imprezach, budują pozytywny obraz nie tylko swojego teamu, ale całej Formuły 1.

Kalendarz mistrzostw świata Formuły 1 w 2004 roku:

7 marca Grand Prix Australii (Melbourne)

21 marca Grand Prix Malezji (Sepang)

4 kwietnia Grand Prix of Bahrajnu (Bahrajn)

25 kwietnia Grand Prix San Marino (Imola)

9 maja Grand Prix Hiszpanii (Barcelona)

23 maja Grand Prix Monako (Monako)

30 maja Grand Prix Europy (Nürburgring, Niemcy)

13 czerwca Grand Prix Kanady (Montreal)

20 czerwca Grand Prix USA (Indianapolis)

4 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii (Silverstone)

11 lipca Grand Prix Francji (Magny-Cours)

25 lipca Grand Prix Niemiec (Hockenheim)

15 sierpnia Grand Prix Wegier (Budapeszt)

29 sierpnia Grand Prix Belgii (Spa-Francorchamps)

12 września Grand Prix Włoch (Monza)

26 września Grand Prix Chin (Szanghaj)

10 października Grand Prix Japonii (Suzuka)

24 października Grand Prix of Brazylii (Sao Paolo).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele