Producent „Fortnite’a” z 520 mln dol. kary. Chodzi o prywatność i płatności

Federalna Komisja Handlu USA nałożyła na koncern Epic Games grzywny w łącznej kwocie 520 mln dolarów. Zarzuciła firmie, że w grze wideo „Fortnite”, popularną m.in. wśród nastolatków, naruszono prywatność użytkowników i nakłaniano ich do zakupu wirtualnych atrybutów. Koncern w ramach ugody zapłaci kary.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Fortnite’a” z 520 mln dol. kary. Chodzi o prywatność i płatności

Epic Games zgodnie z ugodą zawartą z Federalną Komisją Handlu (FTC) zapłaci 275 mln dolarów kary za naruszenie prywatności nieletnich użytkowników „Fortnite’a”. Nakazano firmie, żeby w grze czat tekstowy i głosowy zostały domyślnie wyłączone, zaznaczając, że dotychczas ustawienia domyślne były inne, mimo że zastrzeżenia w tej sprawie zgłaszali pracownicy koncernu.

Ponadto według FTC koncern proponował wszystkim graczom, także tym najmłodszym, ankiety na temat gry, tak żeby móc ją ulepszać. Tymczasem zgodnie z przepisami obowiązującymi w USA na pozyskiwanie wszelkich informacji od dzieci w wieku do 13 lat potrzeba zgody ich rodziców lub opiekunów prawnych.

Z kolei grzywna w kwocie 245 mln dolarów zostanie przeznaczona na zwroty pieniędzy użytkownikom za nieintencjonalne zakupy wirtualnych atrybutów w ramach „Fortnite’a”. Zdaniem FTC nieletnim dzieciom sugerowano, że dzięki takim atrybutom będą osiągać lepsze wyniki, a zakupy można było robić jednym kliknięciem, bez zgody rodziców. Natomiast profile graczy, którzy domagali się zwrotu takich płatności, były blokowane.

- Epic wystawił dzieci i nastolatków na ryzyko poprzez niedbałe praktyki ws. prywatności i konsumentów na milionowe koszty wskutek nielegalnych opłat z wykorzystaniem dark patterns - podkreślił w komunikacie Samuel Levine, dyrektor biura ochrony konsumenta w FTC.

Epic Games w swoim komunikacie zwrócił uwagę, że branża gier wideo zmienia się bardzo szybko, więc obowiązujące od lat przepisy nie nadążają za nowymi zjawiskami.

- Zaakceptowaliśmy porozumienie z FTC, ponieważ chcemy, żeby Epic był na czele ochrony konsumentów i zapewniał naszym graczom najlepsze doświadczenia - podkreśliła firma. Wyliczyła też zmiany, jakie w ostatnich latach wprowadzono w grze „Fortnite” w zakresie prywatności, a także płatności i ich zwrotów dla użytkowników.

„Fortnite” ma na całym świecie ponad 400 mln użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+