France Televisions to francuski nadawca publiczny funkcjonujący na rynku od 1963 r. Stacja utrzymuje się głównie z abonamentu i należy do francuskiego skarbu państwa. Obecnie nadawca prowadzi 7 kanałów telewizyjnych o różnych profilach tematycznych.
Targetowane reklamy
Teraz poinformowano, że grupa Orange oraz FranceTV Publicite, agencja reklamowa będąca własnością France Televisions rozpoczęły pilotażowy program nadawania reklam w telewizji linearnej.
W założeniach użytkownicy korzystający z szerokopasmowego internetu w Orange i oglądający za pomocą tej usługi programy France Televisions na dedykowanych odbiornikach TV będą adresatami targetowanych reklam.
Pilotaż nowego rozwiązania o nazwie „adressable.tv” będzie prowadzony do końca 2020 r., partnerami projektu są m.in. agencje Havas Media i Dentsu oraz dziesięciu różnych reklamodawców, wśród nich organizacja non-profit EDF oraz marka Carte Noire, producent kawy.

Orange przygotowywał się do pilotażu od początku br. zbierając odpowiednie zgody od swoich użytkowników, a na początku sierpnia br. francuskie władze udzieliły odpowiednich zgód na wprowadzenie nowego systemu.
Zgodnie z zapowiedziami pilotaż pozwoli reklamodawcom na tworzenie targetowanego przekazu do odbiorców opartego m.in. o dane geolokalizacyjne oraz informacje dotyczące specyfiki konkretnego gospodarstwa domowego korzystającego z kanałów France Televisions za pośrednictwem łączy oferowanych przez Orange.











