Według informacji podanych przez serwis Digiday do akcji przystąpiło 80 proc. spośród 40 największych francuskich wydawców newsowych, wśród nich są m.in. „Le Monde”, „Le Figaro”, „La Parisien” i „L’Equipe”.
Na internetowych stronach wszystkich sprzymierzonych wydawców użytkownicy wtyczek służących do blokowania reklam widzą ten sam komunikat wzywający do wyłączenia adblockera. Akcja ma być wsparta zachętami dla czytelników w postaci czasowego nieograniczonego dostępu do treści premium, a także stosowania w serwisach mniej intruzywnych formatów reklamowych.
- Najważniejszą cechą naszej akcji jest jej kolektywność - podkreśla w rozmowie z Digiday Bertrand Gié, szef mediów cyfrowych w „Le Figaro”. - Kiedy internauta używający adblockera zobaczy ten sam komunikat w kolejnych serwisach które najczęściej odwiedza jest szansa, że zastanowi się nad konsekwencjami blokowania reklam i zrezygnuje z tego typu oprogramowania.

Według danych francuskiego oddziału IAB tamtejsi wydawcy tracą średnio od 25 do 30 proc. przychodów z powodu stosowania przez czytelników adblockerów.











