Na rynku NewConnect notowanych będzie 1.183.409 akcji zwykłych na okaziciela serii B, które zaoferowane zostały w emisji prywatnej. Spółka pozyskała w ten sposób od inwestorów ok. 2.300.000 zł i zamierza te fundusze spożytkować na przygotowanie się do prognozowanego gwałtownego wzrostu rynku handlu artykułami spożywczymi przez Internet, który będzie wymagał dalszego rozwijania aplikacji IT oraz uzyskiwania pełnej synergii operacyjnej z dostawcami.
„Branża internetowego handlu artykułami spożywczymi czyli e-grocery znakomicie rozwija się w Zachodniej Europie, a Polska coraz skuteczniej niweluje różnice w rozwoju technologicznym. Polacy będą jeszcze powszechniej korzystać z internetu, a jednocześnie coraz lepiej zarabiać i coraz bardziej cenić sobie wygodę i oszczędność czasu.” – mówi Tomasz Trojanowski, prezes Fresh24.pl – „Wniosek jest prosty, internetowy market to idealne połączenie stałej, niezmiennej potrzeby zakupów z wygodnym, nowoczesnym rozwiązaniem zamawiania ich online z dostawą pod drzwi”.

Dla założycieli sklepu, Jana Tkaczowa i Piotra Wasilewskiego, nie jest to pierwszy biznes, którego pomysł wziął się z podglądania zachodnich trendów i adoptowania ich w odpowiednim momencie w Polsce, tuż przed gwałtownym rozwojem danego rynku. Kilkanaście lat temu założyli oni firmę kurierską Stolica – jedną z pierwszych w naszym kraju. Po jej rozkręceniu i wyprowadzeniu na pozycję lidera w Polsce, sprzedali udziały międzynarodowemu potentatowi tych usług - firmie UPS. Teraz zdecydowali się wykorzystać zdobytą wiedzę logistyczną oraz zarządczą, aby stworzyć kolejny przyszłościowy biznes - supermarket internetowy.
Fresh24.pl jest obecny na warszawskim rynku od połowy lipca 2009 roku. Dziś oferta sklepu to ponad 12 tysięcy produktów odpowiadających codziennym i ciągłym potrzebom klientów – zaczynając od artykułów żywnościowych, przez chemię gospodarczą i kosmetyki, a na asortymencie dla zwierząt kończąc. Sklep zatrudnia około 30 pracowników i współpracuje z ponad 85 dostawcami. O tym, że internetowy supermarket był pomysłem trafionym świadczą liczby - w ciągu roku działalności we Fresh24.pl zarejestrowało się ponad 6,6 tys. klientów, a ich liczba rośnie średniomiesięcznie o kolejne 20 proc.

„Emisja akcji i notowanie spółki na NewConnect jest realizacją kolejnego kroku w założonym przez nas planie rozwoju firmy. Chodzi o zdobycie kapitału na jeszcze szybszy rozwój firmy” – mówi Prezes Fresh24.pl Tomasz Trojanowski – „Fresh24.pl już udowodnił swój bardzo duży potencjał rynkowy i trafność biznesowego pomysłu założycieli, więc uznaliśmy że to dobry moment, aby zaproponować inwestorom na NewConnect szansę na powiększenie swojego portfela akcji o spółkę z prężnie rozwijającego się sektora e-commerce.”











