Spółka FSO Syrena nie ma praw do nazwy Syrena, ale produkuje samochody nawiązujące do słynnej rodziny pojazdów z czasów PRL, której produkcja stanęła na liczbie ponad pół mln egzemplarzy.
Firma z Kutna w 2018 r. uzyskała tzw. homologację małoseryjną na prototyp swojej Syreny o nazwie Vosco S106, ze spalinowym silnikiem dostarczanym przez General Motors. Następnie powstała zelektryfikowana wersja Vosco S106EV. W sumie stworzono jej pięć prototypów, wszystkie z silnikami o mocy 156 KM i szacowanym zasięgiem na poziomie ok. 200 km.

Teraz przedstawiciele FSO Syrena poinformowali o trwających pracach nad samochodem Vosco EV2, który ma otrzymać kompletnie nowy design nadwozia i wnętrza.
Vosco EV2 opiera się na nowej, kompozytowej konstrukcji nośnej, ale bazuje na platformie podwoziowej zastosowanej i opracowanej dla modelu EV1. Moc nominalna EV2 to ok. 156 KM w trybie normalnym oraz niemal 240 KM w trybie sportowym.
- Projekt nowego nadwozia Vosco EV2 ma w pełni oddawać elektryczny charakter samochodu - zapowiada FSO Syrena.

Poza tym, Vosco EV2 ma zostać wyposażony w kompletne oświetlenie LED-owe oraz akumulatory o pojemności 31,5 kWh, mające zapewnić 200-250 km zasięgu. Ponadto, będzie większy od swojego poprzednika - dłuższe o 50 mm i szersze o 100 mm.
Firma z Kutna nie podaje konkretnej daty premiery Vosco EV2, wskazując jedynie ogólnie na 2021 rok.











