Fuzja termojądrowa w reklamie - interaktywna telewizja

Od ponad 50 lat, pomimo usilnych prób i dziesiątków miliardów dolarów inwestycji, fizykom jądrowym na całym świecie nie udaje się syntetyzować w sposób kontrolowany deuteru i trytu. Te izotopy wodoru uparcie odmawiają współpracy. Niegrzeczne. A przecież ludzkość miałaby z tego niemały pożytek, bo taka kontrolowana fuzja termojądrowa rozwiązałaby większość naszych problemów z energią - pisze Bartek Załęcki z agencji K2.

wm
wm
Udostępnij artykuł:

Marketerzy są dzisiaj w lepszej sytuacji, bo fuzja termojądrowa w naszej branży jest już na wyciągnięcie ręki. Nadchodzi wielkimi krokami. Ta fuzja to połączenie mediów zasięgowych z angażującymi. Połączenie telewizji z internetem. To obietnica nowych możliwości w reklamie, nowych formatów, nowych opcji click-to-buy, click-to-share, click-to-call, itp.

Tam gdzie wkracza interakcja, możliwości działania zostają zwielokrotnione.

Smart TV jakie dziś znamy to ledwie próbny eksperyment, ale już dość udany. Dla porządku - system ten początkowo dawał możliwość korzystania na odbiorniku telewizyjnym z określonych serwisów internetowych za pomocą dedykowanych aplikacji (np. możliwość odtwarzania filmów z YouTube czy iPla, newsy Onetu, itp.). Kolejne pokolenia Smart TV zmieniają pasywne telewizory w interaktywne urządzenia,  na których równie łatwo możemy obejrzeć Teleexpress, zagrać w Angry Birds czy wyszukać dowolne informacje w Google. Jak choćby na przykładzie telewizora LG opartego o technologie Google TV i Adnroid (ale wszyscy producenci pracują już nad podobnymi rozwiązaniami).

 

Pieśń przyszłości? Jeśli nawet, to już bardzo bliskiej. Telewizor z powyższego filmu zgodnie z deklaracjami LG z targów CES w Las Vegas wejdzie do seryjnej sprzedaży w lecie 2012 roku. W roku poprzednim 25% wszystkich sprzedanych na świecie telewizorów miało już możliwość podłączenia do internetu. W 2015 roku będzie to już blisko 50%. Zestawiając to z danymi, z których wynika, że w Polsce internet dociera już do 67% gospodarstw domowych, a liczba użytkowników serwisów VOD online to już blisko 3,5 mln, można śmiało przypuszczać, że nie będzie dużych problemów z adaptacją Smart TV w polskich domach.

Ale zapomnijmy o technologii i wróćmy do kluczowych wymiarów reklamy: zasięgu i zaangażowania. Pomyślmy o tym, jak będą się one ze sobą integrować w czasach interaktywnej telewizji. Kilka przykładów: ● Spot reklamowy ubezpieczeń turystycznych PZU, podczas którego jednym kliknięciem na pilocie będzie można wybrać parametry produktu, a za drugim kliknięciem go kupić. ● Reklama nowej serii samochodów Volvo, która po kliknięciu w wybrany model samochodu przenosi nas na dedykowany mu serwis internetowy, gdzie można poznać więcej szczegółowych informacji o nowym modelu. ● Spot reklamowy Nike z udziałem Lewandowskiego i Szczęsnego, który na nasze żądanie może zamienić się w interaktywną grę w karne. Przykłady dotyczą zmian w samych spotach telewizyjnych, a spodziewałbym się, że liczba dostępnych formatów reklamowych będzie zdecydowanie rosnąć. Czy obecnie budowane strategie marek biorą już pod uwagę taki poziom interakcji z konsumentem? Interakcja wkracza już wszędzie, nasze marki nie powinny dać się jej zaskoczyć.

Fizycy na przełom w eksperymentach nad kontrolowaną fuzją termojądrową poczekają jeszcze ładnych kilka (kilkanaście?) lat. Fuzja zasięgu i zaangażowania w odbiorniku telewizyjnym nadejdzie szybciej. Znacznie szybciej.

P.S. Ten artykuł powstał bez najmniejszego poszanowania dla ACTA.

autor: Bartek Załęcki, Strategy Director K2

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"