G2/Grey dla King Cross Marcelin

Kampania reklamowa G2/Grey na otwarcie Centrum Handlowego King Cross Marcelin

masz
masz
Udostępnij artykuł:

15 marca odbyło się otwarcie nowego centrum handlowego w Poznaniu - King Cross Marcelin. Zadaniem agencji Grey Worldwide Warszawa było zrealizowanie lokalnej kampanii reklamowej oraz organizacja atrakcji uświetniających dzień otwarcia.

W dniu otwarcia zainaugurowany został cykl spotkań z gwiazdami - jako pierwsza wystąpiła Olga Bończyk. Odbył się również koncert zespołu Salted Peanuts, a wspomniana już Olga Bończyk zaśpiewała kilka utworów ze swojego repertuaru. Dodatkowymi atrakcjami były pokazy break dance w wykonaniu mistrzów Polski i wicemistrzów Europy (Monument Skład) oraz zabawy dla dzieci: plastyczne, teatralne i muzyczne prowadzone przez aktorów teatrów poznańskich. Wieczór uświetnił występ gwiazdy - Justyny Steczkowskiej, która zaśpiewała razem z siostrami. Kampania reklamowa prowadzona była w najważniejszych lokalnych tytułach prasowych, stacjach radiowych, na nośnikach outdoorowych i z użyciem ambient mediów.

Celem kampanii było poinformowanie mieszkańców Poznania o otwarciu nowego centrum handlowego oraz budowa świadomości marki King Cross jako przyjaznego centrum handlowego. Przekaz skierowany był do szerokiej grupy docelowej, obejmującej mieszkańców Poznania w wieku od 15 do 65 lat, z czego grupę główną stanowią osoby od 20 do 50 lat, a grupę dodatkową młodzież w wieku 15 -19 lat.

Główny motyw wizualny kampanii to kwiat, którego płatki wyglądają jak torby na zakupy, a barwy nawiązują bezpośrednio do logo King Cross. Kilka tysięcy takich kwiatków "wyrosło" na Rynku Staromiejskim i głównych ulicach Poznania, wzbudzając niemałe zainteresowanie i przykuwając uwagę poznaniaków. Kampania teaserowa z wykorzystaniem ambient mediów rozpoczęła się 21. lutego i trwała 2 tygodnie. Spotkała się z odzewem ze strony lokalnych mediów: rozgłośnia radiowa zorganizowała konkurs na rowiązanie zagadki tajemiczych kwiatów, ukazał się również artykuł w prasie. Trzeciego marca rozpoczął się "prasowy" i "radiowy" etap kampanii z wejściami w Gazecie Wyborczej, Głosie Wielkoplski, Gazecie Poznańskiej, Fakcie oraz Radiu RMI, ESKA, KISS i Złotych Przebojach. Przez okres dwóch tygodni przed planowanym otwarciem przeprowadzana została kampania outdoorowa z wykorzystaniem billboardów i megaboardów na terenie Poznania.

Otwarcie Centrum Handlowego King Cross okazało się wielkim sukcesem - w ciągu półtorej godziny od otwarcia do centrum przyszło ponad 22,5 tys. ludzi, a w ciągu całego dnia ponad 68 tys. (10% mieszkańców Poznania), co daje jeden z najwyższych wyników w Polsce. Pomimo tak dużej liczby gości nie było problemów z parkowaniem, co z pewnością jest zasługą świetnie zorganizowanego parkingu na ponad 2 tys. samochodów. Wszelkie atrakcje artystyczne rozlokowane zostały na terenie całego centrum handlowego, dzięki czemu udało się stworzyć interesująca atmosferę, nieco odmienną od tej, jaka panuje w większości centrów handlowych.

Kampania została zrealizowana przez następujące osoby z G2: Radosław Ziętek (Account Manager), Grzegorz Magnuszewski (Event Manager), zespół kreatywny Agnieszka Stypa i Magda Zalewska, oraz Alicję Borkowską (Senior Account Manager) i Iwonę Janicką (Account Executive) z GCI. Koordynacją kampanii  po stronie klienta zajęły się: Magdalena Stanik (Zarządca King Cross Marcelin) i Edyta Majewska (Asystentka). Produkcji kwiatków, którymi udekorowano ulice Poznania podjęła się poznańska firma GTO, a w organizacji koncertów i spotkań z gwiazdami G2 współpracował z IDFX.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+