W drugim kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 12 443 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 17,15 proc.
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 7 953 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 22,23 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 7 748 egz., po spadku o 24,12 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-gazet-w-polsce-fakt-spadla-do-124-tys-ezg-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej-ponizej-40-tys-egz,7169497340545153a ##
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 294 egz.; wzrost o 32,73 proc. - największy w zestawieniu; awans z miejsca 13.) oraz „Głos - Dziennik Pomorza” (5 845 egz.; - 20,50 proc.; spadek z pozycji czwartej).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 16 proc.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w drugim kwartale 2023 roku wyniosła 112 416 egz. Była o 16,28 proc. niższa niż w drugim kwartale 2022 roku.

„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 102 egz.), „Nowiny” (1 256 egz.) i „Gazeta Krakowska” (1 153 egz.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-miesieczniki-luksusowe-i-shoppingowe-i-kwartal-2023,7169648853448833a ##
Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 49,29 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 36,03 proc. i „Gazeta Krakowska” - 24,27 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.











