„Gazeta Pomorska” najchętniej kupowanym dziennikiem regionalnym. Tylko ona ma sprzedaż powyżej 10 tys. egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w drugim kwartale 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” najchętniej kupowanym dziennikiem regionalnym. Tylko ona ma sprzedaż powyżej 10 tys. egz.

W drugim kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 12 443 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 17,15 proc.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 7 953 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 22,23 proc.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 7 748 egz., po spadku o 24,12 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-gazet-w-polsce-fakt-spadla-do-124-tys-ezg-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej-ponizej-40-tys-egz,7169497340545153a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 294 egz.; wzrost o 32,73 proc. - największy w zestawieniu; awans z miejsca 13.) oraz „Głos - Dziennik Pomorza” (5 845 egz.; - 20,50 proc.; spadek z pozycji czwartej).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 16 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w drugim kwartale 2023 roku wyniosła 112 416 egz. Była o 16,28 proc. niższa niż w drugim kwartale 2022 roku.

grafika

„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 102 egz.), „Nowiny” (1 256 egz.) i „Gazeta Krakowska” (1 153 egz.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-miesieczniki-luksusowe-i-shoppingowe-i-kwartal-2023,7169648853448833a ##

Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 49,29 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 36,03 proc. i „Gazeta Krakowska” - 24,27 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"