W analizowanym okresie po „Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 11,32 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 12,80 proc. Drugą pozycję zajął tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 12,34 proc. do 11,30 proc. Na podium uplasował się jeszcze bezpłatny dziennik „Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,24 proc. ludzi (rok wcześniej było to 5,86 proc.).
Jedynym wzrostem czytelnictwa wśród dzienników pochwalić się mógł „Sport” (Ringier Axel Springer Polska). Wynik tego pisma w analizowanym okresie wyniósł 0,61 proc. (rok wcześniej było to 0,51 proc.).
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków i w okresie od maja do października 2012 roku na losowej próbie 24 044 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.












