Gazprom chce poprawić swój wizerunek

Gazprom negocjuje z konsorcjum amerykańskich i brytyjskich agencji PR kontrakt na przeprowadzenie w państwach UE i USA kampanii reklamowej.

kk-pap-Kommiersant
kk-pap-Kommiersant
Udostępnij artykuł:

Miałaby ona poprawić jego wizerunek, nadszarpnięty wskutek niedawnych "wojen gazowych" Rosji z Ukrainą i Białorusią.

Informację tę ujawnił we wtorek dziennik "Kommiersant", powołując się na "źródło zbliżone do negocjacji". Wiadomość potwierdzili zastępca szefa służby prasowej rosyjskiego koncernu Siergiej Kuprijanow i zastępca sekretarza prasowego prezydenta Rosji Dmitrij Pieskow.

Według gazety, na czele konsorcjum stanie PBN Company, a w jego skład wejdą też Hill and Knowlton oraz waszyngtońska firma analityczna Penn, Schoen and Berlan Associates.

W imieniu Gazpromu negocjacje prowadzi wiceprezes Aleksandr Miedwiediew, kierujący Gazprom-Eksportem, spółką odpowiedzialną za sprzedaż gazu za granicę.

Kontrakt ma opiewać na trzy lata. Jego wartość nie jest znana. Według informatora "Kommiersanta", w 2007 roku na tę kampanię wizerunkową Gazprom przeznaczy co najmniej 11 mln dolarów.

Zdaniem moskiewskiego dziennika, taka PR-owska akcja potrzebna jest dzisiaj Gazpromowi jak nigdy dotąd. "W wyniku konfliktu naftowo-gazowego z Białorusią ucierpiała reputacja przede wszystkim monopolisty gazowego, a nie Transnieftu (operatora rosyjskich rurociągów naftowych). Problemy Rosji jako niezawodnego dostawcy nośników energii do Unii Europejskiej w pierwszej kolejności dotyczą mało konkurencyjnego rynku gazowego, a nie konkurencyjnego rynku naftowego" - podkreśla "Kommiersant".

Gazeta nie wyklucza, że kampania Gazpromu w Europie i Ameryce będzie elementem szerszej akcji Kremla, której celem ma być poprawienie wizerunku całej Rosji w świecie. Dziennik przypomina, że w ubiegłym roku Kreml za 15 mln USD zlecił już amerykańskiej Ketchum przygotowanie informacyjnej oprawy szczytu G-8 w Petersburgu.

kk-pap-Kommiersant
Autor artykułu:
kk-pap-Kommiersant
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele