Gdańsk chce być globalną marką

Zostać metropolią nr.1 w tej części Europy - m.in. taki cel stawiasobie miasto Gdańsk, dla którego wybrana w konkursie agencja DemoEffective Launching opracuje strategię marki. W ramach jejwdrażania przeprowadzone zostaną badania wizerunku miasta wśródobcokrajowców.

PP - Gazeta Wyborcza
PP - Gazeta Wyborcza
Udostępnij artykuł:

- Obecnie Gdańsk stoi przed tak ważnymi wyzwaniami jakorganizacja Euro 2012, powstanie Europejskiego Centrum Solidarnościczy starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. StworzenieStrategii marki Gdańsk do 2013 roku stało się więc niezbędne wkontekście właściwej koordynacji działań związanych z realizacjąpowyższych przedsięwzięć - mówi Anna Zbierska, kierownik ReferatuPromocji Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Odpowiedzialna za przygotowanie tej strategii jest agencja DemoEffective Launching, która w rozpisanym przez UM konkursie pokonała10 innych firm. Wśród kryteriów oceny projektów konkursowych branopod uwagę innowacyjność koncepcji, kompleksowe ujęcie tematu,profesjonalizm, rzetelność i spójność merytoryczną. Zwycięskiprojekt został opracowany przez zespół Działu PlanowaniaStrategicznego Demo pod kierownictwem Macieja Dolaty i MonikiHajdas.

Nowo wyznaczona strategia definiuje najważniejsze składowe markiGdańsk o zasięgu lokalnym i globalnym. Plan komunikacji społeczneji marketingowej autorstwa Demo na lata 2008-2013 to swoistewyzwanie, jakie miasto sobie stawia. Składa się nań m.in.stworzenie z Gdańska globalnej marki i metropolii nr.1 w tej częściEuropy.

- Strategia marki Gdańsk ma za zadanie przyciągać ludzi:mieszkańców, aby tu zostali; turystów, aby do miasta chcieliprzyjeżdżać, a później wracać; inwestorów, aby znaleźli tu miejscena swój biznes; studentów, aby w Gdańsku uczyli się, a koniecstudiów nie kończył kontaktu z miastem - tłumaczy Jacek Sadowski,dyrektor generalny Demo Effective Launching.

W listopadzie rusza międzynarodowy projekt badawczy będącypierwszym etapem wdrażania strategii marki Gdańsk. Celem badaniajest poznanie percepcji Gdańska w oczach Polaków i obywateli trzechpaństw, którzy najczęściej odwiedzają miasto - Brytyjczyków,Szwedów i Niemców. Badanie umożliwi także weryfikację koncepcjistrategicznej zaproponowanej w ramach konkursu oraz stanowić będziepodstawę do opracowania całości strategii komunikacji miasta.

Partnerem i wykonawcą badań będzie TNS OBOP. Badanie omnibusowezostanie przeprowadzone w Niemczech wśród osób w wieku powyżej 15lat, w Szwecji na pytania odpowiadać będą osoby między 18 a 64rokiem życia, a w Wielkiej Brytanii osoby, które ukończyły 16 lat.W badaniu wezmą także udziały Polacy powyżej 15. roku życia. Wkażdym z krajów przebadana zostanie reprezentatywna grupa 1000osób. Biorąc pod uwagę różnice między poszczególnymi grupamidocelowymi stworzono dwie odrębne ankiety. Przewidziany czas na ichwypełnienie to 5 minut. Koszty badania wynieść mają 500 tys.zł.

Podczas badania respondenci wskazywać będą osoby, wydarzeniakulturalne i historyczne oraz miejsca i zabytki, które kojarzą zGdańskiem. Pytani odpowiedzą także na pytanie jak chcieliby spędzićczas odwiedzając miasto wiosną, latem i jesienią oraz czy Gdańsk maszansę stać się drugą Doliną Krzemową. Wyniki tych pionierskichbadań pomogą wyznaczyć "punkt zero", który w przyszłości pozwolibadać skuteczność prowadzonych działań marketingowych.

W styczniu efekt prac zostanie zaprezentowany europejskim biurompodróży i największym pomorskim spółkom - jak Lotos czy GE MoneyBank. Ich opinie posłużą do wybrania ostatecznej wersji strategiipromocyjnej. - Ma ona obowiązywać 6 lat, przy czym co roku będziemyją weryfikować - mówi "Gazecie Wyborczej" Zbierska.

PP - Gazeta Wyborcza
Autor artykułu:
PP - Gazeta Wyborcza
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"