Gdzie zrobimy najtaniej zakupy na święta? Jedna sieć wyprzedza konkurencję

Jak wynika z najnowszych danych ASM Sales Force Agency, średnia cena koszyka świątecznego wzrosła w ujęciu rocznym o blisko 18 proc.. Najbardziej w skali roku zdrożały takie artykuły jak masa makowa (31 proc.), śledzie (24 proc.) czy pierogi (21 proc.). Najtaniej zestaw świątecznych produktów można kupić w sieci Dino, najdrożej w Carrefourze.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Gdzie zrobimy najtaniej zakupy na święta? Jedna sieć wyprzedza konkurencję

Z analiz ASM Sales Force Agency wynika, że w tym roku średnia cena badanego koszyka świątecznego w którym znalazło się̨ 11 podstawowych produktów kojarzonych ze świętami wyniosła 77,55 zł. To wzrost o 11,78 zł, czyli blisko 18 proc. w porównaniu do grudnia ubiegłego roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/srednia-cena-koszyka-zakupowego-znowu-w-gore-najtansza-siecia-auchan-najwieksze-podwyzki-w-selgros-cash-carry ##

Co najmocniej podrożało w koszyku świątecznym

W koszyku świątecznym droższe niż przed rokiem są śledzie (24 proc.), pierogi (21 proc.), masa makowa z bakaliami (31 proc.), barszcz (0,65 proc.), kultowe mleczne pianki (26 proc.), przyprawa goździki (16 proc.) czy popularny napój gazowany (13 proc.).

- Z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy wynika, że najpopularniejsze wigilijne dania, takie jak ryby czy pierogi zdrożały w ciągu roku od 22 do 24 proc.. Klienci więcej zapłacą także za barszcz, przyprawy, słodycze i napoje gazowane. Sieci handlowe były zmuszone podnieść ceny produktów spożywczych, ale z drugiej strony w ostatnich przedświątecznych dniach na klientów będzie czekać wiele promocji i akcji specjalnych. Może się więc okazać, że ulubione artykuły wylądują w koszykach w dobrych i atrakcyjnych cenach. Kolejne, punktowe obniżki cen spodziewane są przed sylwestrem – komentuje wyniki raportu Zbigniew Sierocki, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ceny-w-sklepach-gdzie-najtaniej-auchan-lidl-kaufland ##

Najtańsze zakupy świąteczne w Dino

Najtaniej zestaw świątecznych produktów można kupić w sieci Dino - 70,17 zł, natomiast najwyższą wartość koszyka świątecznego odnotowano w sklepach Carrefour - 87,13 zł.  We wszystkich 9 analizowanych sieciach odnotowano dwucyfrowy wzrost cen koszyka świątecznego wobec 2021 roku.  Największy wzrost odnotowano w sieci Makro Cash & Carry, w której średnia cena koszyka świątecznego była wyższa aż o 33 proc. niż przed rokiem.

Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 11 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w listopadzie br. były nieznacznie wyższe niż w październiku. Spadki cen odnotowano jedynie w sklepach Selgros Cash & Carry (1,04 proc.) oraz Carrefour (0,48 proc.).

Średnia cena koszyka zakupowegow listopadzie br. wyniosła 267,59 zł. To wzrost o 4,01 zł, czyli 1,52 proc. w porównaniu do października br. Największe podwyżki odnotowano w kanale e-grocery (3,63 proc.). W ujęciu rocznym dwucyfrowy wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 10 analizowanych sieciach. Były to min.: Lidl (19,42 proc.), Kaufland (19,31 proc.) czy Intermarché (19,31 proc.). Największy wzrost cen koszyka odnotowano podobnie jak przed miesiącem w sieci Carrefour, w której średnia cena koszyka w listopadzie 2022 r. była wyższa aż o 50,36 zł niż przed rokiem, tj. o 22,78 proc..

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jush-wyprzedza-liska-w-rankingu-sklepow-magazynowych-dark-store ##

Najtańszą siecią Auchan

Na szczycie rankingu najtańszych sieci wciąż pozostaje Auchan. W sklepach tej marki średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 231,49zł. To o 7,61 zł, czyli o 3,40 proc. więcej niż najtańszy koszyk w październiku br., należący przed miesiącem również do Auchan. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 8,17 zł (Lidl) i 26,92 zł (Biedronka).

grafika

W listopadzie 2022 roku po raz kolejny najdroższy okazał się kanał e-grocery, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 311,05 zł, czyli o ponad 34 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Auchan. Badanie koszyka zakupowego wykazało również, że w listopadzie 2022 r. najtańsze zakupy można było ponownie zrobić w dyskontach - 258,87 zł.

grafika

Zgodnie z przyjętą metodologią, w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Olga Herring odchodzi z "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie". Jest nowa prowadząca

Olga Herring odchodzi z "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie". Jest nowa prowadząca

Sylwester z Dwójką 2025 w Katowicach. Justyna Steczkowska kolejną gwiazdą imprezy TVP

Sylwester z Dwójką 2025 w Katowicach. Justyna Steczkowska kolejną gwiazdą imprezy TVP

David Zaslav pozostanie CEO Warner Bros. Discovery. Do kiedy przedłużono umowę?

David Zaslav pozostanie CEO Warner Bros. Discovery. Do kiedy przedłużono umowę?

BBC przeprasza Donalda Trumpa. Co z pozwem na miliard dolarów?

BBC przeprasza Donalda Trumpa. Co z pozwem na miliard dolarów?

Polska Agencja Prasowa uhonorowana Medalem 75-lecia Misji Jana Karskiego

Polska Agencja Prasowa uhonorowana Medalem 75-lecia Misji Jana Karskiego

Republika chce powalczyć z Allegro, Amazonem i Temu. "Naszą siłą są widzowie"

Republika chce powalczyć z Allegro, Amazonem i Temu. "Naszą siłą są widzowie"