Rekord serwisów i aplikacji Telewizji Polskiej, liderem Google (Gemius/PBI z czerwca)

Strony i aplikacje Google’a w czerwcu br. odwiedziło 26,6 mln realnych użytkowników, a serwis Facebook miał 21,49 mln użytkowników. W skali miesiąca ogromny wzrost zanotowała TVP w których średni czas korzystania przez internautów był dłuższy niż w przypadku WP, Google’a i Facebooka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Google’a w minionym miesiącu odwiedziło 26,6 mln realnych użytkowników, czyli 96,15 mln wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,72 mld odsłon, a średni czas korzystania przez każdego wyniósł 31 minut i 38 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI.

Facebook przy 21,49 mln użytkowników (194,5 tys. mniej niż w maju) zanotował 3,92 mld odsłon oraz 30 minut i 56 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 127,5 tys. do 20,96 mln, wyprzedzając Grupę Onet-RAS Polska z 20,78 mln odbiorców. Serwisy i aplikacje pierwszego wydawcy zanotowały 2,82 mld odsłon oraz 37 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, a te drugiego - 2,58 mld odsłon oraz 26 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania.

Zdecydowanie największy wzrost w skali miesiąca osiągnęły witryny i aplikacje Telewizji Polskiej, w których w czerwcu można było oglądać transmisje z piłkarskich mistrzostw świata. Zanotowały 8,11 mln użytkowników (o 2,43 mln więcej niż w maju), 120,93 mln odsłon oraz najdłuższy w rankingu przeciętny czas spędzony przez internautę - 42 minuty i 52 sekundy.

Z kolei Wikipedia org.pl zanotowała spadek liczby użytkowników o 1,04 mln do 13,7 mln, a Grupa Ceneo.pl - o 1,17 mln do 9,26 mln.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,2 mln, z czego 23,2 mln korzystało z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 22 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Domenę Google.pl odwiedziło 23,39 mln internautów, którzy wykonali tam 4,73 mld odsłon oraz spędzili średnio po 28 minut i 15 sekund. Natomiast Google.com zanotował 22,8 mln użytkowników, 1,91 mld odsłon oraz 16 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania. Google.pl stracił w skali miesiąca 479,1 tys. użytkowników, a Google.com stracił 743,9 tys.

Onet.pl miał 17,36 mln użytkowników, 1,59 mld odsłon oraz 26 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a WP.pl - 15,84 mln użytkowników, 1,84 mld odsłon oraz 34 minuty i 41 sekund średniego czasu korzystania.

Z kolei TVP.pl osiągnęła wzrost liczby użytkowników aż o 2,37 mln do prawie 7 mln. Domena zanotowała 89,68 mln odsłon, a przeciętny internauta korzystał z niej przez 51 minut i 49 sekund.

Na Naszemiasto.pl średni czas korzystania przez użytkownika wyniósł tylko 2 minuty i 22 sekund, na ABCzdrowie.pl - 3 minuty i 14 sekund, a na Blogspot.com - 4 minuty i 33 sekundy.

grafika

Na komputerach Grupa Wirtualna Polska ma większą przewagę nad Grupą Onet-RAS Polska. W zeszłym miesiącu serwisy i aplikacje pierwszego wydawcy zanotowały 15,67 mln użytkowników (184 tys. mniej niż w maju), 1,62 mld odsłon oraz 39 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a te drugiego wydawcy - 14,62 mln użytkowników (po spadku o 273,4 tys. w skali miesiąca), 1,11 mld odsłon oraz 26 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

Grupa TVP osiągnęła wzrost aż o 1,81 mln użytkowników do 5,18 mln. Średni czas korzystania z jej serwisów i aplikacji wyniósł 54 minuty i 17 sekund, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem w zestawieniu.

grafika

Google.pl odwiedziło na komputerach 20 mln internautów, którzy wykonali 2,78 mld odsłon oraz spędzili średnio po 29 minut i 16 sekund. Natomiast Google.com zanotował 17,98 mln użytkowników, 1,5 mld odsłon oraz 19 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania.

Onet.pl wyprzedził WP.pl pod względem liczby użytkowników (12,1 mln wobec 11,48 mln), notując jednak mniej odsłon od konkurenta (931,29 mln wobec 1,14 mld) oraz krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (26 minut i 28 sekund wobec 34 minut i 33 sekund).

TVP.pl zanotowała 4,94 mln użytkowników (1,9 mln więcej niż w maju), 56,91 mln odsłon oraz 56 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

grafika

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 19,3 mln internautów, wykonując 2,39 mld odsłon oraz spędzając tam przeciętnie po 13 minut i 33 sekundy.

Grupa Onet-RAS Polska wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby użytkowników (15,2 mln wobec 14,74 mln) oraz odsłon (1,47 mld wobec 1,19 mld), natomiast zanotowała krótszy średni czas korzystania przez internautę (19 minut i 20 sekund wobec 23 minuty i 56 sekund).

Na Facebooku przeciętny użytkownik spędził 28 minut i 29 sekund, w serwisach i aplikacjach TVP - 23 minuty i 24 sekundy, w tych Grupy OLX - 23 minuty i 17 sekund, a na YouTubie - 23 minuty i 21 sekund.

grafika

Google.com. zanotowało w mobile’u 15,91 mln użytkowników (1,71 mln więcej niż w maju), 405,9 mln odsłon oraz 5 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, natomiast Google.pl - 14,17 mln użytkowników (po spadku o 469,4 tys.), 1,95 mld odsłon oraz 15 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania.

Facebook przy 12,42 mln użytkowników miał 2,15 mld odsłon oraz 28 minut i 29 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 16,2 mln użytkowników (o 1,07 mln mniej niż w maju), czyli 59,44 proc. wszystkich polskich internautów.

Po kilkanaście milionów użytkowników miały jeszcze aplikacje YouTube (14,91 mln, po spadku o 300,6 tys. w skali miesiąca), Mapy (12,32 mln, po wzroście o 853,9 tys.) i Messenger (po wzrośnie o 763,4 tys.).

Aplikacja Facebooka straciła w ciągu miesiąca 564,4 tys. użytkowników, a aplikacja Gmaila - 639,8 tys. Natomiast Zdjęcia Google zyskały 1,36 mln użytkowników, Gry Google Play - 862,5 tys., Hangouts - 694,9 tys., a WhatsApp - 675,6 tys.

grafika

Liczebność próby: N=147547. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2018r. i badania Maluchy z 2016r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech