Zdecydowanym liderem odwiedzalności w polskim internecie jest niezmiennie Grupa Google. Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje tego koncernu odwiedziło 26,58 mln realnych użytkowników, czyli 94,33 proc. wszystkich polskich internautów, wykonując tam 7,8 mld odsłon.
Na drugą pozycję awansował Facebook, który w listopadzie zanotował 21,57 mln użytkowników i 3,52 mld odsłon (miesiąc wcześniej miał 21,03 mln użytkowników i 3,27 mld odsłon), wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska (miała 21,41 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon, wobec 21,26 mln odwiedzających i 2,95 mld odsłon w październiku).
W serwisach i aplikacjach Grupy Ringier Axel Springer Polska 20,84 mln internautów w zeszłym miesiącu wygenerowało 2 mld odsłon, a na YouTubie 19,65 mln odwiedzających wykonało 854,7 mln odsłon.

Grupa OLX przy 16,9 mln użytkowników zanotowała 4,52 mld odsłon, wobec 16,85 mln użytkowników i 4,4 mld odsłon miesiąc wcześniej.
W drugiej części zestawienia Grupa Eurozet wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Cyfrowy Polsat. Pierwszy wydawca zanotował wzrost liczby użytkowników z 9,7 do 10,79 mln (przy wzroście liczbie odsłon z 79,68 do 92,15 mln), a u drugiego odwiedzających przybyło z 9,79 do 10,14 mln, a liczba odsłon zmalała ze 157,57 do 151,55 mln.
W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 23,8 mln.

Zyskuje Allegro, tracą WP i Onet
Domena Google.com zanotowała w zeszłym miesiącu 25,82 mln odwiedzających i 6,64 mld odsłon, a Google.pl - 14,13 mln użytkowników i 1,04 mld odsłon.
Allegro.pl osiągnęło z miesiąca na miesiąc wzrost z 16,58 mln użytkowników i 1,25 mld odsłon do 17,36 mln użytkowników do 1,44 mld odsłon. Dzięki temu wyprzedziło pod względem zasięgu WP.pl (16,86 mln odwiedzających i 1,79 mld odsłon w listopadzie) i Onet.pl (16,43 mln użytkowników i 1,35 mld odsłon).
Natomiast Radiozet.pl zanotowało wzrost z 7,5 mln użytkowników i 56,37 mln odsłon do 9,87 mln użytkowników i 70,67 mln odsłon. Dzięki temu awansowało z 18. na 13. miejsce.

Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,88 mln użytkowników i 2,85 mld odsłon, wobec 21,6 mln użytkowników i 3,03 mld odsłon miesiąc wcześniej.
Na YouTubie 17,51 mln internautów wykonało 536,36 mln odsłon, a na Facebooku 16,58 mln użytkowników wygenerowało 954,32 mln odsłon. Grupa Wirtualna Polska przy 15,15 mln odwiedzających zanotowała 1,31 mld odsłon, Grupa Ringier Axel Springer Polska - 14,11 mln użytkowników i 845,4 mln odsłon, a Grupa OLX - 8,96 mln użytkowników i 928,28 mln odsłon.

Google.com na komputerach miało 20,76 mln odwiedzających i 2,25 mld odsłon, a Google.pl - 11,27 mln użytkowników i 556,6 mln odsłon.
Allegro.pl w porównaniu z październikiem osiągnęło wzrost z 11,56 do 12,21 mln użytkowników oraz z 728,86 do 822,31 mln odsłon, a OLX.pl z 7,8 do 8 mln odwiedzających i z 672,08 do 716,12 mln odsłon. W czołowej dwudziestce pojawił się Aliexpress.com z 4,75 mln użytkowników i 168,48 mln odsłon.

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała 20,08 mln użytkowników i 4,96 mld odsłon, a Grupa OLX przy 13,51 mln odwiedzających miała 3,59 mld odsłon.
Strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 15,36 mln internautów, wykonując 1,16 mld odsłon, natomiast Grupa Wirtualna Polska zanotowała 15,34 mln użytkowników i 1,52 mld odsłon.
Grupa Allegro miała 13,16 mln odwiedzających i 1,6 mld odsłon, a Facebook - 13,12 mln użytkowników i 2,57 mld odsłon.

Na mobile Google.com
Na Google.com w internecie mobilnym 19,4 mln internautów wykonało 4,39 mld odsłon, a na Google.pl - 6,16 mln użytkowników wygenerowało 484,28 mln odsłon.
Onet.pl zanotował 11,71 mln odwiedzających i 643,55 mln odsłon, WP.pl - 11,57 mln użytkowników i 872,73 mln odsłon, a OLX.pl przy 9,53 mln użytkowników miał 946,83 mln odsłon.
Traci aplikacja Rossmann PL
Aplikacja Google zanotowała z miesiąca na miesiąc wzrost liczby użytkowników z 19,16 do 20,15 mln, YouTube - z 18,83 do 19,37 mln, Mapy Google - z 16,25 do 16,33 mln, a Gmail - z 14,31 do 15,65 mln.
Natomiast WhatsApp zanotował spadek z 9 do 8,59 mln, a Rossmann PL - z 6,56 do 6,32 mln.
Liczebność próby: N= 195266. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.











