28,2 mln internautów w Polsce. Facebook przed Wirtualną Polską, Allegro wyprzedziło Onet i WP.pl (Gemius/PBI z listopada)

W listopadzie br. Facebook w polskim internecie wyprzedził pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska, a Allegro.pl - Onet i WP.pl. Wśród aplikacji mobilnych zyskały Google, YouTube i Gmail, a spadki zanotowały WhatsApp i Rossmann PL.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanym liderem odwiedzalności w polskim internecie jest niezmiennie Grupa Google. Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje tego koncernu odwiedziło 26,58 mln realnych użytkowników, czyli 94,33 proc. wszystkich polskich internautów, wykonując tam 7,8 mld odsłon.

Na drugą pozycję awansował Facebook, który w listopadzie zanotował 21,57 mln użytkowników i 3,52 mld odsłon (miesiąc wcześniej miał 21,03 mln użytkowników i 3,27 mld odsłon), wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska (miała 21,41 mln odwiedzających i 2,83 mld odsłon, wobec 21,26 mln odwiedzających i 2,95 mld odsłon w październiku).

W serwisach i aplikacjach Grupy Ringier Axel Springer Polska 20,84 mln internautów w zeszłym miesiącu wygenerowało 2 mld odsłon, a na YouTubie 19,65 mln odwiedzających wykonało 854,7 mln odsłon.

Grupa OLX przy 16,9 mln użytkowników zanotowała 4,52 mld odsłon, wobec 16,85 mln użytkowników i 4,4 mld odsłon miesiąc wcześniej.

W drugiej części zestawienia Grupa Eurozet wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Cyfrowy Polsat. Pierwszy wydawca zanotował wzrost liczby użytkowników z 9,7 do 10,79 mln (przy wzroście liczbie odsłon z 79,68 do 92,15 mln), a u drugiego odwiedzających przybyło z 9,79 do 10,14 mln, a liczba odsłon zmalała ze 157,57 do 151,55 mln.

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 23,8 mln.

grafika

Zyskuje Allegro, tracą WP i Onet

Domena Google.com zanotowała w zeszłym miesiącu 25,82 mln odwiedzających i 6,64 mld odsłon, a Google.pl - 14,13 mln użytkowników i 1,04 mld odsłon.

Allegro.pl osiągnęło z miesiąca na miesiąc wzrost z 16,58 mln użytkowników i 1,25 mld odsłon do 17,36 mln użytkowników do 1,44 mld odsłon. Dzięki temu wyprzedziło pod względem zasięgu WP.pl (16,86 mln odwiedzających i 1,79 mld odsłon w listopadzie) i Onet.pl (16,43 mln użytkowników i 1,35 mld odsłon).

Natomiast Radiozet.pl zanotowało wzrost z 7,5 mln użytkowników i 56,37 mln odsłon do 9,87 mln użytkowników i 70,67 mln odsłon. Dzięki temu awansowało z 18. na 13. miejsce.

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,88 mln użytkowników i 2,85 mld odsłon, wobec 21,6 mln użytkowników i 3,03 mld odsłon miesiąc wcześniej.

Na YouTubie 17,51 mln internautów wykonało 536,36 mln odsłon, a na Facebooku 16,58 mln użytkowników wygenerowało 954,32 mln odsłon. Grupa Wirtualna Polska przy 15,15 mln odwiedzających zanotowała 1,31 mld odsłon, Grupa Ringier Axel Springer Polska - 14,11 mln użytkowników i 845,4 mln odsłon, a Grupa OLX - 8,96 mln użytkowników i 928,28 mln odsłon.

grafika

Google.com na komputerach miało 20,76 mln odwiedzających i 2,25 mld odsłon, a Google.pl - 11,27 mln użytkowników i 556,6 mln odsłon.

Allegro.pl w porównaniu z październikiem osiągnęło wzrost z 11,56 do 12,21 mln użytkowników oraz z 728,86 do 822,31 mln odsłon, a OLX.pl z 7,8 do 8 mln odwiedzających i z 672,08 do 716,12 mln odsłon. W czołowej dwudziestce pojawił się Aliexpress.com z 4,75 mln użytkowników i 168,48 mln odsłon.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała 20,08 mln użytkowników i 4,96 mld odsłon, a Grupa OLX przy 13,51 mln odwiedzających miała 3,59 mld odsłon.

Strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 15,36 mln internautów, wykonując 1,16 mld odsłon, natomiast Grupa Wirtualna Polska zanotowała 15,34 mln użytkowników i 1,52 mld odsłon.

Grupa Allegro miała 13,16 mln odwiedzających i 1,6 mld odsłon, a Facebook - 13,12 mln użytkowników i 2,57 mld odsłon.

grafika

Na mobile Google.com

Na Google.com w internecie mobilnym 19,4 mln internautów wykonało 4,39 mld odsłon, a na Google.pl - 6,16 mln użytkowników wygenerowało 484,28 mln odsłon.

Onet.pl zanotował 11,71 mln odwiedzających i 643,55 mln odsłon, WP.pl - 11,57 mln użytkowników i 872,73 mln odsłon, a OLX.pl przy 9,53 mln użytkowników miał 946,83 mln odsłon.

grafika

Traci aplikacja Rossmann PL

Aplikacja Google zanotowała z miesiąca na miesiąc wzrost liczby użytkowników z 19,16 do 20,15 mln, YouTube - z 18,83 do 19,37 mln, Mapy Google - z 16,25 do 16,33 mln, a Gmail - z 14,31 do 15,65 mln.

Natomiast WhatsApp zanotował spadek z 9 do 8,59 mln, a Rossmann PL - z 6,56 do 6,32 mln.

grafika

Liczebność próby: N= 195266. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele