RASP przed Wirtualną Polską, o2 wyprzedziło Gazeta.pl (Gemius/PBI z września)

We wrześniu br. strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska inaczej niż miesiąc wcześniej miały więcej użytkowników niż Grupa Wirtualna Polska. OLX.pl wyprzedził pod tym względem Interię, a o2.pl wyszło przed Gazeta.pl i Fakt.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Grupy Google we wrześniu br. odwiedziło 27,3 mln użytkowników, czyli 98,65 proc. wszystkich internautów w Polsce. Odwiedzających wykonali 8,19 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził tam średnio 23 minuty i 5 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Serwis i aplikacja YouTube’a miała 25,15 mln użytkowników i 727,2 mln odsłon. Przeglądarkowy Facebook zanotował 21,83 mln odwiedzających i 2,67 mld odsłon, a Grupa OLX przy 17,34 mln użytkowników miała 4,26 mld odsłon.

Na czwarte miejsce awansował Ringier Axel Springer Polska, który zanotował 21,03 mln internautów i 2,17 mld odsłon (wobec 20,96 mln użytkowników i 2,26 mld odsłon miesiąc wcześniej), wyprzedzając Grupę Wirtualna Polska z 20,84 mln odwiedzających i 2,77 mld odsłon (w sierpniu br. było to 20,97 mln użytkowników i 2,86 mld odsłon).

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska internauta przez dobę spędził przeciętnie 33 minuty i 42 sekundy. W przypadku Grupy TVN ten wskaźnik wyniósł 32 minuty i 51 sekund, a na Facebooku - 25 minut i 26 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-nowe-jednozrodlowe-badanie-mediow-gemius-polskie-badania-internetu-komitet-badan-radiowych,7170456156239489a ##

27,7 mln internautów w Polsce

W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,7 mln, z czego 22,4 mln korzystających z sieci na komputerach, a 24,4 mln na smartfonach i tabletach. Rok wcześniej łączna liczba internautów wynosiła 28,2 mln, z czego 22,9 mln na komputerach oraz 24,2 mln na urządzeniach mobilnych.

grafika

Na Google.com 25,93 mln polskich internautów wykonało 7,36 mld odsłon, a każdy przez dobę spędził średnio 30 minut i 41 sekund, a na Google.pl 12,69 mln użytkowników wygenerowało 731,7 mln odsłon i spędziło przeciętnie w ciągu doby 14 minut i 14 sekund.

o2 przed Gazeta.pl i Fakt.pl

Z miesiąca ma miesiąc pod względem użytkowników OLX.pl (w sierpniu miało ich 13,88 mln, a we wrześniu 13,53 mln) wyprzedziło Interię (w sierpniu 13,98 mln, miesiąc później 12,96 mln), natomiast o2.pl (w sierpniu 9,7 mln użytkowników, we wrześniu 9,55 mln) wyszło przed Gazeta.pl (w sierpniu 10,25 mln, we wrześniu 9,52 mln) i Fakt.pl (w sierpniu 9,72 mln, we wrześniu 8,74 mln).

Na WP.pl przeciętny dobowy czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł 30 minut i 26 sekund, na o2.pl - 26 minut i 1 sekundę, a na Interii - 24 minuty i 58 sekund.

grafika

Serwisy TVN przyciągają na najdłużej na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała 20,98 mln użytkowników, 2,79 mld odsłon oraz 31 minut i 45 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska 14,1 mln internautów wykonało 1,12 mld odsłon i spędziło przez dobę przeciętnie 39 minut i 57 sekund.

W przypadku Grupy TVN przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 50 minut i 3 sekundy, a w przypadku Grupy Polsat-Interia - 29 minut i 47 sekund.

grafika

Na Google.com na komputerach 20,09 mln internautów wykonało 2,28 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 30 minut i 35 sekund.

Na o2.pl przeciętny dobowy czas korzystania to 37 minut i 26 sekund, na WP.pl - 33 minuty i 49 sekund, a na Interii - 30 minut i 5 sekund.

grafika

Google i OLX dominują w mobile'u

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google miały 24,05 mln użytkowników, 5,4 mld odsłon oraz 9 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby.

Grupa YouTube przy 21,21 mln odwiedzających zanotowała 173,53 mln odsłon oraz 46 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy OLX 14,51 mln internautów wykonało 3,64 mld odsłon oraz spędziło w ciągu doby średnio 25 minut i 52 sekundy,

grafika

Na Google.com w mobile’u 21,09 mln polskich internautów wykonało 5,08 mld osłon oraz spędziło w ciągu doby średnio 19 minut i 32 sekundy, a na Facebooku 15,04 mln użytkowników wygenerowało 1,75 mld odsłon oraz korzystało w ciągu doby przeciętnie przez 20 minut i 30 sekund.

Na WP.pl średni dobowy czas korzystania wyniósł 18 minut i 33 sekundy, a na OLX.pl - 18 minut i 11 sekund.

grafika

Allegro przed OLX wśród aplikacji mobilnych

Spośród aplikacji mobilnych w ogólnych wynikach badania Gemius/PBI są prezentowane dane tylko tych objętych w badaniu audytem, czyli głównie należących do polskich wydawców.

Z miesiąca na miesiąc liczba użytkowników aplikacji Allegro zwiększyła się z 4,98 do 5,04 mln, a OLX.pl - z 3,96 do 4 mln.

Aplikacja Playera zanotowała wzrost z 567,4 do 940,6 tys. użytkowników, a aplikacja WP Poczta - spadek z 652,8 do 571,3 tys.

grafika

Liczebność próby: N=252574. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele