GG i Allegro wprowadzają targetowane reklamy zakupowe

Wspólne biuro reklamowe GG Network i Grupy Allegro rozpoczyna testy targetowania reklam na podstawie tego, jakie produkty użytkownicy przeglądają i kupują na Allegro.pl. Takie reklamy będą emitowane we wszystkich serwisach grupy i komunikatorze GG.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wprowadzane przez GG Network i Grupę Allegro targetowanie reklam jest oparte o analizę koszykowej zakupów dokonywanych przez użytkowników Allegro.pl. Na tej podstawie wyodrębniane są grupy konsumentów, którzy z największym prawdopodobieństwem kupią w określonym czasie produkt z danej kategorii. Reklamy takich produktów, utrzymane w odpowiedniej stylistyce, będą im potem emitowane we wszystkich serwisach GG Network i Grupy Allegro oraz w komunikatorze GG.

- Wiedza o tym, że jeden użytkownik chciał kupić dom 6 miesięcy temu, a drugi tydzień temu telewizor, pozwala przedstawić reklamę dopasowaną do ich aktualnych oczekiwań. Dane z dzisiaj mogą być wykorzystywane już następnego dnia - opisuje Łukasz Śnioch, kierownik działu produktu reklamowego w biurze reklamy Grupy Allegro i GG Network. - W całej Grupie Allegro i GG użytkowników rozpoznajemy po danych z klastra zaszytych w cookie. Do tego współoglądalność Allegro.pl i GG wynosi 80 proc., a Allegro.pl i pozostałych serwisów z Grupy Allegro - o kilka punktów procentowych więcej - podkreśla.

W lutym br. strony z Grupy Allegro odwiedziło 11,3 mln użytkowników, a serwisy GG Network - prawie 5 mln. Samo Allegro.pl miało ok. 10,7 mln real users, natomiast komunikator GG - 5,8 mln (wszystkie dane z Megapanelu PBI Gemius - zobacz szczegóły).

Nową usługę biuro reklamy GG Network i Grupy Allegro kieruje do wszystkich marketerów, ale przede wszystkim tych z sektora B2B i handlu tradycyjnego. - Dopłaty za targetowanie zakupowe powinny oscylować w przedziale 30-50 proc. - mówi Łukasz Śnioch.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"