Gigantyczny potencjał na wyciągnięcie ręki – poznaj rynek e-commerce w Indiach

·         Indie to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie. W latach 1951-2017 średnia roczna stopa wzrostu PKB tego kraju wyniosła 6,12 proc, a do końca bieżącego roku ma osiągnąć poziom 7,23 proc.[1]

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

·         Do ważnych gałęzi indyjskiej gospodarki zalicza się e-commerce, do 2026 roku jego wartość ma wynieść 200 miliardów dolarów – to 4 razy więcej niż w 2016 roku

·         Co czwarty mieszkaniec Indii kupujący przez Internet korzysta z oferty zagranicznych sklepów internetowych – jak wynika z danych DHL Express w 2018 roku zakupy z Indii u polskich e-sprzedawców wzrosły o ponad 200%.

Indie to drugie po Chinach najliczniejsze państwo na świecie, z populacją wynoszącą ponad 1,3 miliarda mieszkańców. Mimo, że dostęp do Internetu ma obecnie dopiero co trzeci Hindus, wciąż jest to bardzo duża liczba 400 milionów osób potencjalnych klientów. W ciągu następnych 10 lat ma ona wzrosnąć do miliarda. Jeśli połączy się to ze wzrostami, jakie zalicza tam transgraniczny rynek e-commerce (w samym 2017 roku o 85 proc., z 9,1 do 16,8 mld dolarów), ukazuje się ogromny potencjał, jaki czeka na wykorzystanie przez światowych przedsiębiorców e-commerce. Również z Polski.

Jak wskazuje analiza DHL Express, w ubiegłym roku wysyłka produktów z polskich sklepów online wzrosła aż o 200%, w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie zainteresowanie mieszkańców Indii polskimi produktami nie spada. Co kupują najchętniej?

Dominujące kategorie e-commerce to aktualnie odzież i elektronika, ale w najbliższym czasie szybko rozwijała będzie się również sprzedaż mebli, produktów dziecięcych, a także książek. Duże szanse mają także przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą sprzętu medycznego, takiego jak technologie medyczne i chirurgiczne, instrumenty ortopedyczne czy okulistyczne, a także implanty dentystyczne.

Gorące okresy zakupowe w Indiach mają miejsce głównie w drugiej połowie roku, w szczególności w sierpniu (Rakhi Festival), na przełomie października i listopada (Dussehra, Diwali Festival), a także przed świętami Bożego Narodzenia.

Potencjalne bariery

Znajomość ogólnych upodobań e-konsumentów z Indii nie jest jednak jeszcze kluczem do sukcesu. Ważne żeby dobrze poznać różne uwarunkowania związane z różnicami kulturowymi, językowymi czy infrastrukturalnymi. Jak to zrobić?

Indyjski e-commerce to duży i złożony rynek o bardzo zróżnicowanych warunkach handlowych w poszczególnych stanach – mówi Edwin Osiecki, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w DHL Express Poland – Kwestie celne, zawiłości związane z wymianami i zwrotami, różnice prawne czy językowe w poszczególnych stanach, różne poziomy rozwoju infrastruktury – to wyzwania, które mogą być dla przedsiębiorców nieznających indyjskiego rynku barierą nie do przejścia. Dlatego właśnie tak ważne jest podjęcie współpracy z globalnym partnerem, jak np. DHL Express, który doskonale zna warunki handlowe w poszczególnych krajach, podzieli się swoją wiedzą i umożliwi zbudowanie mocnej pozycji na tak perspektywicznym rynku jak indyjski.

Wsparcie i know-how firmy logistycznej może okazać się nieocenione na przykład w przypadku skomplikowanych kwestii odpraw celnych, które stanowią często duży problem, szczególnie dla przedsiębiorców z sektora MŚP. DHL Express rozwiązuje je poprzez własną sieć agencji celnych na całym świecie. W czasach digitalizacji nowoczesne rozwiązania DHL Express także wspierają rozwój rynku e-commerce. Przydatne mogą okazać się więc wszelkiego rodzaju rozwiązania takie jak aplikacja MyDHL+ służąca do zarządzania zleceniami czy też przyspieszająca odpraw celne poprzez integracje systemów a także usługa On Demand Delivery, które wpływa na komfort wyboru miejsca odbioru przesyłki, a w konsekwencji znacznie wpływa pozytywnie na końcową satysfakcję kupującego.

Zaistnienie na indyjskim rynku e-commerce może przynieść w przyszłości bardzo duże profity. To rynek, który w przeciągu kilku lat może osiągnąć wartość setek miliardów dolarów. Ważne jednak żeby działać szybko i z odpowiednim wsparciem zarówno infrastrukturalnym, technologicznym, jak i dotyczącym znajomości tego zróżnicowanego, ale niesamowicie perspektywicznego rynku.

[1] GDP India, statisticstimes.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online