Sześć dzienników regionalnych Grupy Wydawniczej Polskapresse ("Dziennik Bałtycki", "Dziennik Łódzki", "Dziennik Zachodni", "Gazeta Krakowska", "Słowo Polskie Gazeta Wrocławska" i powiązany kapitałowo "Głos Wielkopolski") objęło patronaty nad dwoma największymi wydarzeniami muzycznymi tego lata – światową premierą widowiska „Ça Ira” autorstwa Rogera Watersa oraz koncertem Davida Gilmoura, muzyków legendarnej grupy Pink Floyd.
Premiera „Ça Ira” - opery Rogera Watersa - odbędzie się w piątek, 25 sierpnia br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Głównym partnerem medialnym jest „Głos Wielkopolski”. Widowisko łączy w sobie elementy musicalu, opery, cyrku, gospel i muzyki rockowej. Wiodącym tematem jest Rewolucja Francuska. Wolnościowe przesłanie jest na tyle uniwersalne, że spektakl wpisuje się, zgodnie z zamierzeniem organizatorów i patronów przedsięwzięcia, w tegoroczne obchody 50-tej rocznicy Wydarzeń Czerwcowych. „Ça Ira” jako punkt kulminacyjny obchodów stanowi hołd dla ofiar Poznańskiego Czerwca.

Dzień później, 26 sierpnia br., w Gdańsku odbędzie się koncert David’a Gilmour’a pod patronatem dzienników Polskapresse. Głównym partnerem medialnym koncertu jest "Dziennik Bałtycki". Patronem internetowym jest także internetowy serwis www.naszemiasto.pl. Będzie to największy tegoroczny koncert rockowy w Polsce. Organizatorzy spodziewają się w Gdańsku ponad 100 tysięcy fanów z całej Polski i zagranicy. Będzie to już drugi koncert pod hasłem "Przestrzeń Wolności" organizowany przez Fundację Gdańską i dzienniki Polskapresse. Rok temu, z okazji 25-lecia Solidarności, w Gdańsku wystąpił Jean Michel Jarre. Także nad tamtym koncertem patronat sprawowały dzienniki regionalne Polskapresse.
W dziennikach regionalnych zamieszczane są reklamy i zapowiedzi redakcyjne wydarzeń muzycznych. Z kolei logotypy dzienników regionalnych umieszczane są w materiałach promocyjnych i reklamach imprez. Na łamach dzienników prowadzone są konkursy czytelnicze, w których można wygrać bilety na poznańską i gdańską imprezę.











