W nowej spółce koncern GSK ma mieć większość, bo 68 proc. udziałów, a Pfizer – 32 proc.
Poinformowano, że ofercie nowo utworzonego znajdą się głównie produkty OTC (bez recepty), witaminy, minerały i suplementy, m.in. produkty pielęgnacyjne (w tym pielęgnacji jamy ustnej i ochrony skóry), preparaty usprawniające trawienie i znane marki leków przeciwbólowych.
GSK jest właścicielem takich marek, jak Theraflu, Sensodyne, Otrivin, Rutinoscorbin, Voltaren, Fenistil, Paradontax, Panadol, Polident, Otrivin, Horlicks, Physiogel czy Cholinex. Pfizer ma w ofercie głównie leki.
Oba koncerny liczą na osiągnięcie pozycji globalnego lidera OTC w obszarze produktów "consumer health". Roczna sprzedaż nowo powstałej firmy ma sięgać 9,8 miliarda funtów (12,7 miliarda dolarów).
Firmy przewidują, że utworzenie joint venture pozwoli na zaoszczędzić ok. 500 mln funtów do 2025 roku, a kwota ta zostanie ponownie zainwestowana.












