Globalne nakłady na reklamę wzrosną w 2011 r. o ponad 5 proc.

W 2011 roku poprawiły się perspektywy dla globalnego rynku reklamowego w porównaniu z rokiem ubiegłym.

km
km
Udostępnij artykuł:

W bieżącym roku globalne nakłady na reklamę zwiększą się o 5,1 proc. wobec roku 2010 - prognozuje organizacja Warc w swoim najnowszym raporcie, który obejmuje trzynaście państw (Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Hiszpania, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, USA) i siedem rodzajów mediów (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, out of home, internet). W listopadzie przewidywała ona, że rynek zanotuje wzrost o 4,5 proc.

Najwyższy wzrost reklamowych wydatków ma zostać odnotowany w krajach grupy BRIC - Indiach (o 17,5 proc.) Rosji (o 16,2 proc.), Chinach (o 13,3 proc.) i Brazylii (o 10,8 proc.). Dla USA i Europy Zachodniej Warc przewiduje wzrosty od 2,5 do 3,5 proc.

Biorąc pod uwagę poszczególne rodzaje mediów, najbardziej w bieżącym roku mają zwiększyć się nakłady na reklamę w internecie - o około 13 proc. Dla telewizji na lata 2011 i 2012 organizacja prognozuje wzrosty odpowiednio o 5,7 proc. i 7,2 proc., a dla outdooru - o 6,2 proc. i 6,8 proc.

Z kolei całkowite wydatki reklamowe mają w 2012 roku zwiększyć się na świecie o 6,2 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"