Globalni giganci rosną w polskim internecie. Temu przed wydawcą Onetu

W październiku Temu wyprzedziło w polskim internecie pod względem zasięgu serwisy Ringier Axel Springer Polska, a WhatsApp wysunął się nad Grupę Wirtualna Polska. Liderem pozostaje Grupa Google przed Meta Platforms.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Globalni giganci rosną w polskim internecie. Temu przed wydawcą Onetu
Fot. EastNews

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku 2025 roku serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło w Polsce 29,18 mln internautów, co dało 98,02 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 24 godziny, 29 minut i 52 sekundy.

Wydawca znacząco poprawił swoje wyniki w porównaniu do września br., gdy zanotował 28,97 mln użytkowników, 97,15 proc. zasięgu oraz 23 godziny, 31 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Ponad dobę każdy polski użytkownik spędził też średnio na platformach Mety (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa), które w zeszłym miesiącu przyciągnęły 26,36 mln internautów (co dało 88,55 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 26 godzin, 54 minuty i 40 sekund.

Grupa Allegro zanotowała 22,36 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania, a Grupa Polsat-Interia – 20,47 mln użytkowników oraz godzinę, 15 minut i 18 sekund średniego czasu. U tego pierwszego wydawcy przeciętny czas wydłużył się z godziny, 22 minut i 45 sekund we wrześniu.

Temu i WhatsApp w górę

Na piątą pozycję wskoczyło Temu (w rankingu wydawców klasyfikowane jako Grupa Whaleco), mimo nieznacznego spadku miesiąc do miesiąca liczby użytkowników: z 19,82 do 19,75 mln. Wyprzedziło Grupę Ringier Axel Springer Polska, która zanotowała spadek z 19,96 do 19,57 mln odwiedzających.

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska liczba internautów zmalała z 19,33 do 18,55 mln (przy wzroście przeciętnego czasu korzystania z godziny, 25 minut i 41 sekund do godziny, 33 minut i 10 sekund). W konsekwencji wydawca został wyprzedzony przez WhatsAppa, w którym liczba polskich użytkowników wzrosła z 18,67 do 18,9 mln.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Z kolei w serwisach i aplikacjach Agory liczba użytkowników zmalała miesiąc do miesiąca z 14,51 do 13,99 mln, w tych należących do Grupy TVN Warner Bros. Discovery – z 13,57 do 12,43 mln, zaś Polska Press osiągnęła wzrost z 12,92 do 13,54 mln, a 

Na ponad 20 godzin każdego polskiego użytkownika oprócz platform Google’a i Mety przyciąga TikTok. W październiku odwiedziło go u nas 15,18 mln internautów (wobec 15,21 mln we wrześniu), spędzając średnio po 21 godzin i 10 minut.

Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca

Wśród domen zdecydowanym liderem zasięgowym pozostaje Google.com, które w październiku br. przyciągnęło 27,09 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 2 godziny, 5 minut i 14 sekund.

Przeglądarkowy YouTube zanotował zaś 18,77 mln użytkowników oraz 8 godzin, 53 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania, a analogiczna wersja Facebooka – 17,09 mln użytkowników oraz 3 godziny, 38 minut i 56 sekund średniego czasu.

Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca

Google dominuje na komputerach

Na komputerach Grupa Google ma prawie 10 mln użytkowników więcej niż dwaj kolejni wydawcy. W październiku jej witryny i aplikacje odwiedziło 21,34 mln polskich internautów, spędzając średnio po 8 godzin, 54 minuty i 29 sekund.

Meta Platforms (bez WhatsAppa) zanotowała 11,85 mln odwiedzających oraz 5 godzin, 12 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Allegro – 11,5 mln użytkowników oraz 56 minut i 27 sekund średniego czasu.

Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca

Google.com zanotował na komputerach 20,3 mln polskich użytkowników oraz 2 godziny, 12 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś YouTube.com – 12,43 mln użytkowników oraz 11 godzin, 38 minut i 7 sekund przeciętnego czasu.

Netflix na komputerach przyciągnął 2,91 mln polskich internautów, każdego średnio na 9 godzin, 25 minut i 2 sekundy.

Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca

W mobile'u najmocniej przyciągają TikTok i platofmy Mety

Na smartfonach i tabletach pułap 20 mln użytkowników przekroczyło trzech wydawców. Grupa Google przyciągnęła 27,28 mln polskich internautów, każdego średnio na 19 godzin, 14 minut i 27 sekund, Meta Platforms – 24,61 mln użytkowników, przeciętnie na 26 godzin, 19 minut i 13 sekund, zaś Grupa Allegro – 20,19 mln, średnio na godzinę, 8 minut i 16 sekund.

Na TikToku każdy z 14,34 mln użytkowników spędził przeciętnie 22 godziny, 6 minut i 52 sekundy.

Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca

Aplikacja mobilna Google przyciągnęła w październiku 25,67 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na godzinę, 42 minuty i 31 sekund.

W aplikacji Facebooka każdy z 22,05 mln użytkowników spędził średnio 16 godzin, 53 minuty i 20 sekund, w aplikacji YouTube’a 18,92 mln internautów spędziło przeciętnie po 18 godzin, 9 minut i 16 sekund, natomiast aplikacja TikToka zanotowała 11,55 mln odwiedzających oraz 27 godzin, 26 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania.

Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r.
Wyniki Mediapanelu w październiku 2025 r. © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych