Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku 2025 roku serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło w Polsce 29,18 mln internautów, co dało 98,02 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 24 godziny, 29 minut i 52 sekundy.
Wydawca znacząco poprawił swoje wyniki w porównaniu do września br., gdy zanotował 28,97 mln użytkowników, 97,15 proc. zasięgu oraz 23 godziny, 31 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Ponad dobę każdy polski użytkownik spędził też średnio na platformach Mety (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa), które w zeszłym miesiącu przyciągnęły 26,36 mln internautów (co dało 88,55 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 26 godzin, 54 minuty i 40 sekund.
Grupa Allegro zanotowała 22,36 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania, a Grupa Polsat-Interia – 20,47 mln użytkowników oraz godzinę, 15 minut i 18 sekund średniego czasu. U tego pierwszego wydawcy przeciętny czas wydłużył się z godziny, 22 minut i 45 sekund we wrześniu.

Temu i WhatsApp w górę
Na piątą pozycję wskoczyło Temu (w rankingu wydawców klasyfikowane jako Grupa Whaleco), mimo nieznacznego spadku miesiąc do miesiąca liczby użytkowników: z 19,82 do 19,75 mln. Wyprzedziło Grupę Ringier Axel Springer Polska, która zanotowała spadek z 19,96 do 19,57 mln odwiedzających.
W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska liczba internautów zmalała z 19,33 do 18,55 mln (przy wzroście przeciętnego czasu korzystania z godziny, 25 minut i 41 sekund do godziny, 33 minut i 10 sekund). W konsekwencji wydawca został wyprzedzony przez WhatsAppa, w którym liczba polskich użytkowników wzrosła z 18,67 do 18,9 mln.
Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Z kolei w serwisach i aplikacjach Agory liczba użytkowników zmalała miesiąc do miesiąca z 14,51 do 13,99 mln, w tych należących do Grupy TVN Warner Bros. Discovery – z 13,57 do 12,43 mln, zaś Polska Press osiągnęła wzrost z 12,92 do 13,54 mln, a
Na ponad 20 godzin każdego polskiego użytkownika oprócz platform Google’a i Mety przyciąga TikTok. W październiku odwiedziło go u nas 15,18 mln internautów (wobec 15,21 mln we wrześniu), spędzając średnio po 21 godzin i 10 minut.
Wśród domen zdecydowanym liderem zasięgowym pozostaje Google.com, które w październiku br. przyciągnęło 27,09 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 2 godziny, 5 minut i 14 sekund.

Przeglądarkowy YouTube zanotował zaś 18,77 mln użytkowników oraz 8 godzin, 53 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania, a analogiczna wersja Facebooka – 17,09 mln użytkowników oraz 3 godziny, 38 minut i 56 sekund średniego czasu.
Google dominuje na komputerach
Na komputerach Grupa Google ma prawie 10 mln użytkowników więcej niż dwaj kolejni wydawcy. W październiku jej witryny i aplikacje odwiedziło 21,34 mln polskich internautów, spędzając średnio po 8 godzin, 54 minuty i 29 sekund.
Meta Platforms (bez WhatsAppa) zanotowała 11,85 mln odwiedzających oraz 5 godzin, 12 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Allegro – 11,5 mln użytkowników oraz 56 minut i 27 sekund średniego czasu.

Google.com zanotował na komputerach 20,3 mln polskich użytkowników oraz 2 godziny, 12 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś YouTube.com – 12,43 mln użytkowników oraz 11 godzin, 38 minut i 7 sekund przeciętnego czasu.
Netflix na komputerach przyciągnął 2,91 mln polskich internautów, każdego średnio na 9 godzin, 25 minut i 2 sekundy.

W mobile'u najmocniej przyciągają TikTok i platofmy Mety
Na smartfonach i tabletach pułap 20 mln użytkowników przekroczyło trzech wydawców. Grupa Google przyciągnęła 27,28 mln polskich internautów, każdego średnio na 19 godzin, 14 minut i 27 sekund, Meta Platforms – 24,61 mln użytkowników, przeciętnie na 26 godzin, 19 minut i 13 sekund, zaś Grupa Allegro – 20,19 mln, średnio na godzinę, 8 minut i 16 sekund.
Na TikToku każdy z 14,34 mln użytkowników spędził przeciętnie 22 godziny, 6 minut i 52 sekundy.

Aplikacja mobilna Google przyciągnęła w październiku 25,67 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na godzinę, 42 minuty i 31 sekund.
W aplikacji Facebooka każdy z 22,05 mln użytkowników spędził średnio 16 godzin, 53 minuty i 20 sekund, w aplikacji YouTube’a 18,92 mln internautów spędziło przeciętnie po 18 godzin, 9 minut i 16 sekund, natomiast aplikacja TikToka zanotowała 11,55 mln odwiedzających oraz 27 godzin, 26 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania.










