Hiszpańska firma Glovo obsługująca za pośrednictwem aplikacji szybkie dostawy towarów do odbiorców funkcjonuje na rynku od 2015 r., jest obecna także w Polsce. W marcu br. podano, że Glovo wykonało już ponad 12 mln dostaw z różnych kategorii na całym świecie.
W 2020 r., w okresie od stycznia do listopada, liczba zamówień artykułów spożywczych w Polsce obsłużonych przez Glovo wzrosła ponad 12-krotnie. Założona w Barcelonie firma działa w ponad 650 miastach w 22 krajach w regionie EEMEA, LATAM i Afryce Subsaharyjskiej.
Czytaj także: Glovo rozwija swój warszawski Tech Hub
450 mln euro finansowania
Teraz pochodząca z Barcelony spółka pozyskała 450 mln euro finansowania serii F, której przewodzili Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. W rundzie wzięli również udział poprzedni inwestorzy, w tym Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound.

- Wierzymy w siłę Glovo, a ta inwestycja pokazuje też nasze zaangażowanie w firmę i zespół, który nieustannie wprowadza kolejne innowacje w przestrzeni dostaw na żądanie - zaznacza w komunikacie Jonathan Green, założyciel i menedżer ds. portfela w Lugard Road Capital. - Jako długoterminowy inwestor cieszymy się, że możemy obserwować i wspierać spółkę, która wciąż zaskakuje swoich użytkowników wyjątkowo szeroką ofertą obejmującą wiele kategorii na ogromnym rynku możliwości, zarówno w istniejących, jak i nowych regionach.
Po ostatniej rundzie finansowania, największej w historii hiszpańskiego startupu, Glovo zamierza zainwestować fundusze w poszerzenie swojej działalności na rynkach w których jest już obecne. Firma chce także skoncentrować się na rozwoju nowo utworzonego działu Q-Commerce, ultraszybkich dostaw (maksymalnie 30 minut od złożenia zamówienia), które zamierza realizować na wszystkich rynkach, na których działa. To jeden z głównych filarów realizowanej strategii.

Na początku br. Glovo ogłosiło partnerstwo o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą z branży nieruchomości Stoneweg. Ma ono na celu rozwinięcie sieci dark stores.
Firma ogłosiła także poszerzenie zespołu technicznego o głównego dyrektora Narka Verdiana, który do niedawna pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii w American Express. Verdian będzie nadzorować rozwój oraz prace zespołu inżynierii, rozproszonego pomiędzy główną siedzibę Glovo w Barcelonie oraz centra technologiczne Glovo Tech Hub w Madrycie i Warszawie. Docelowo zespół ma liczyć łącznie około 500 specjalistów.
Czytaj także: Glovo przyspieszy dostawy do 10 minut
Glovo zapowiada, że będzie nawiązywać kolejne umowy partnerskie z dużymi sieciami, takimi jak Carrefour, Continente, czy Kaufland. Chce także jednocześnie inwestować we własne centra infrastruktury i realizacji zamówień. Obecnie firma otworzyła swoje dark stores m.in. w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie i Mediolanie. Kolejne pojawią się na mapach Walencji, Rzymu, Porto i Bukaresztu. Glovo do końca 2021 r. planuje otwarcie 200 tego typu magazynów w całej Europie.












