Główne stacje straciły w grudniu widzów. TVP1 liderem przed Polsatem i TVN

W grudniu ub.r. pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1, zaś wszystkie stacje z czołowej czwórki odnotowały spadki udziałów w rynku. Największą widownię zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2014 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem grudnia 2013 roku zmniejszył się o 6,24 proc. i wyniósł 12,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,35 proc. do 11,55 proc.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się TVN. Jego wynik to 10,41 proc., po spadku o 8,44 proc. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (9,50 proc.; w dół o 11,13 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 47,43 proc. w grudniu 2013 roku do 44,38 proc. w grudniu 2014 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział, po wzroście o 5,14 proc., wyniósł 3,48 proc. Oczko niżej znalazł się konkurencyjny kanał TV4, który rok wcześniej był ósmy (3,18 proc.; wzrost o 7,8 proc.). Za to spadek (o 2,85 proc.) zanotowała kolejna w rankingu TV Puls, której wynik to 3,07 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-i-polsat-liderami-rynku-w-2014-roku-tvp2-ostro-w-dol ##

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział wyniósł tutaj 13,02 proc., po wzroście o 1,96 proc. Spadek z kolei zanotował będący na drugim miejscu TVN. Jego wynik zmniejszył się o 6,11 proc. do 11,68 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (9,19 proc udziału; spadek o 10,25 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,22 proc., w dół o 8,16 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 1,93 proc. do 3,69 proc.

Na drugiej podstronie rankingi najchętniej oglądanych programów

W grudniu 2014 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość” TVP2, którego najchętniej oglądany odcinek - pokazany 1 grudnia - oglądało 7,18 mln osób.

Drugie miejsce zajęło wydanie „Wiadomości” TVP1 z 28 grudnia, które śledziło średnio 5,98 mln widzów.

Ostatnie miejsce podium należało do innego serialu Dwójki - „Na dobre i na złe”, którego odcinek z 3 grudnia śledziło średnio 5,79 mln widzów.

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należały do programów TVP2, a po dwie - do Polsatu i TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech