Ogłoszono finalistów tegorocznego konkursu reklamowego Golden Drum. Po analizie wszystkich zgłoszeń jury wyłoniło najwybitniejsze prace zarówno w konkursie głównym, jak i w konkursie Young Drummers.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas gali Golden Drum Awards Show, wspieranej przez Mastercard, w czwartek 10 października w Portorož w Słowenii.
Wszystkie zgłoszenia do Golden Drum 2024 zaowocowały 223 wpisami na krótkiej liście, natomiast w konkursie Young Drummers znalazło się 12 zgłoszeń.
Zgłoszenia do konkursu głównego, nadesłane z 32 krajów, oceniało jury składające się z 56 międzynarodowych jurorów. Zgłoszenia obejmowały pięć sekcji konkursowych: One-Channel, Omni-Channel, Craft Drum, Creative Business Excellence i Creative Media Excellence, a także specjalną sekcję All Jury.
Nominacje dla 8 polskich agencji

Wśród finalistów tegorocznej edycji Golden Drum jest 8 agencji z Polski. 19 nominacji otrzymała agencja McCann Poland za projekt “Room for everyone” dla Mastercard.
Agencja VML Poland trafiła na 2 shortlisty: za akcję “Kobiety przeciw populistom” oraz za projekt “12/15” dla fundacji Joanny Przetarkiewicz. 2 nominacje zdobyła też 2012 Agency - za akcję “Axe Nose” dla Unilevera i kampanię “Pen” dla Karoliny Skowron-Baki.
Na 2 shortlisty trafiła również agencja 180heartbeats + Jung v. Matt: za kampanie: “Płaciliśmy podatki od zawsze” i “Pani Renia” dla Betclic oraz agencje Havas Polska i Publicis Worldwide Polska za projekt “Łowienie danych” zrealizowany dla BNP Paribas Polska.
Nominacje trafiły też do agencji: Molecular Creative Warszawa (projekt “Jazgot” dla mBanku) i Saatchi&Saatchi (kampania “Ratowanie głosu Getta” dla Muzeum Historii Żydów Polskich.












