Świąteczne trendy z wyszukiwarki Google. Przepisy na świąteczne potrawy, pomysły na prezenty. Hitem "ekskluzywne ozdoby świąteczne"

Czego szukamy w okresie świątecznym w Google? Jak pokazują dane wyszukiwarki, intensywnie poszukujemy pomysłów na prezenty i potrawy, które zagoszczą na świątecznych stołach. A to dlatego, że ponad połowa badanych tęskni za spotkaniami w większym gronie. Świątecznym hitem wyszukiwarki jest za to hasło "ekskluzywne ozdoby świąteczne".

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Świąteczne trendy z wyszukiwarki Google. Przepisy na świąteczne potrawy, pomysły na prezenty. Hitem "ekskluzywne ozdoby świąteczne"
fot. Shutterstock.com

Szczyt zainteresowania wyszukiwaniami świątecznymi zarówno na YouTube, jak i w wyszukiwarce Google wypada w okolicy Black Friday i trwa aż do drugiego dnia Świąt.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-wydatki-na-swieta-1415-zl ##

Pierwsze oznaki zainteresowania tematyką świąteczną odnotowujemy już pod koniec sierpnia, natomiast szczyt przypada na okolice Black Friday i kończy się tuż po 26 grudnia – tłumaczy Weronika Zaręba, analityczka z Google. – Według badania Deloitte, nadal ponad połowa świątecznego budżetu jest wydawana w grudniu, natomiast z roku na rok rośnie zainteresowanie zakupami świątecznymi w Black Friday. Ponadto, w Polsce zaczęło się pojawiać zainteresowanie chińskim Dniem Singla, który przypada na 11 listopada, podczas którego w wielu sklepach pojawiają się atrakcyjne promocje – dodaje.

grafika

W 2020 r. tęskniliśmy za tradycyjnym obchodzeniem świąt. 64 proc. respondentów ograniczyło lub odwołało spotkania rodzinne ze względu na sytuację w Polsce i na świecie . W tym roku mamy nadzieję to nadrobić, gdyż 57 proc. z nas tęskni za spotkaniami w większym gronie .

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pandemia-inflacja-dostawy-wyzwania-tegorocznego-przedswiatecznego-sezonu-zakupowego ##

Świąteczne wyszukiwania w Google: przepisy świąteczne, elektronika i odzież

W 2020 roku w okresie świątecznym zainteresowanie elektroniką wzrosło aż o 66 proc.. Najpopularniejszymi subkategoriami w tym segmencie były laptopy oraz słuchawki, zaś największy wzrost popularności zanotowały tablety graficzne (wzrost o 93 proc.) oraz klawiatury (wzrost o 76 proc.).

W kategorii odzież, która w okresie świątecznym wzrosła w tamtym roku o 38 proc., najpopularniejsze były sukienki, zaś największy wzrost zaliczyły piżamy (o 84 proc.) oraz spodenki (65 proc.). Co ciekawe, rok temu zainteresowanie przepisami wzrosło o 30 proc. rok do roku. Jednocześnie ta subkategoria była prawie 7-krotnie większa od subkategorii pieczywo.

grafika

– Co roku Polacy w okresie świątecznym szukają w Google podobnych rzeczy. Prym wiodą inspiracje prezentowe, przepisy na różne potrawy oraz życzenia świąteczne. W 2020 roku zdecydowanie postawiliśmy na komfort i częściej szukaliśmy kosmetyków do pielęgnacji oraz wygodnych ubrań niż makijażu i sukienek. W tym roku już teraz w wyszukiwarce obserwujemy zainteresowanie tematyką świąteczną, więc ten trend pozostał niezmienny. Widać również wzrost zainteresowania np. sukienkami, można więc przypuszczać, że tych świąt duża część z nas nie planuje już spędzić “pod kocem” – mówi Weronika Zaręba z Google.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pandemia-inflacja-dostawy-wyzwania-tegorocznego-przedswiatecznego-sezonu-zakupowego ##

“Piżamy świąteczne dla rodziny” hitem w wyszukiwarce

Jakie hasła związane z prezentami wpisujemy w wyszukiwarkę najczęściej? W 2020 roku były to "świąteczne prezenty dla par", które od października do grudnia zaliczyły wzrost o 1650 proc.. Hasło wyprzedziło "świąteczne prezenty dla nastolatki" oraz "świąteczne prezenty dla dziewczyny". W tamtym roku w kręgu naszych świątecznych zainteresowań były często przepisy, stąd popularność takich haseł jak wykwintne ciasta na święta (wzrost o 43400 proc. w danym okresie), lekkie sałatki na święta (wzrost o 11187 proc.) lub przepis na miękkie ciasteczka świąteczne (wzrost o 8186 proc.).

W tym roku w Google widać bardzo duże zainteresowanie ozdobami świątecznymi. Hasło "ekskluzywne ozdoby świąteczne" zanotowało wzrost o 2562 proc. r/r.

Wiele osób planowało też w tym roku świąteczny wyjazd. Hasła takie jak "Święta Bożego Narodzenia w górach" czy po prostu "święta w górach" zanotowały wzrost popularności o 142 proc. rok do roku.

Na święta szykujemy się już też pod kątem naszego stroju. Zdecydowanym hitem są świąteczne "swetry dla par" (wzrost o 116 proc. r/r) oraz wspomniane wcześniej "sukienki na święta" (wzrost o 115 proc. r/r). Hasło "piżamy świąteczne dla rodziny" zaliczyło zaś wzrost o 3033 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.  

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przed-swietami-zakupy-spozywcze-gdzie-zrobic-sklepy-stacjonarne ##

Prezenty kupujemy przez internet i aplikacje

Pandemia zmieniła przyzwyczajenia konsumentów, którzy ze względu na bezpieczeństwo, szybkość i wygodę częściej zaczęli kupować online. Gdzie szukamy produktów i rekomendacji?

Tutaj znacznie przeważają źródła online: 44 proc. respondentów wykorzystuje wyszukiwarki internetowe do tego celu, 42 proc. - porównywarki cen, a aż 41 proc. interesują strony internetowe z opiniami konsumentów .

– Zgodnie z danymi z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej w 2021 już 84 proc. respondentów zadeklarowało, że robi zakupy przez internet, a 71 proc. z nich robi je częściej niż 2 razy w miesiącu. W przypadku zakupów na urządzeniach mobilnych coraz chętniej korzystamy z aplikacji danego sklepu. W 2019 roku tylko 22 proc. wszystkich zakupów mobilnych było robionych poprzez aplikację, reszta poprzez stronę w wersji mobilnej. W zeszłym roku ten odsetek urósł do 30 proc.. Rośnie na popularności także omnichannel, czyli połączenie zakupów online ze stacjonarnymi – mówi Marta Guzek, retail industry head w Google.Wszystkie dane pochodzą z wewnętrznych danych Google za okres 1 września 2020 do 31 stycznia 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"