Google, Facebook i Allegro tracą. NK.pl wypadła z top10

We wrześniu Google, Onet, WP i Orange oraz Allegro miały mniej użytkowników niż miesiąc i rok wcześniej, a Facebook mniej niż miesiąc wcześniej. Tracąca regularnie na zasięgu NK.pl wypadła z pierwszej dziesiątki zestawienia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Megapanel PBI/Gemius we wrześniu br. serwisy Google zanotowały 335 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a 555 tys. mniej niż rok wcześniej. Facebook w skali miesiąca stracił 335 tys. real users, za to w skali roku zyskał ich aż 1,26 mln. Natomiast strony WP i Orange miały 330 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu br., a 470 tys. mniej niż we wrześniu ub.r. Straciły też witryny Onetu: przez miesiąc 75 tys. real users, a przez rok - aż 610 tys.

YouTube miał 120 tys. polskich użytkowników więcej niż przed rokiem, za to 160 tys. mniej niż przed miesiącem. Spore spadki liczby użytkowników zanotowała Grupa Allegro: 600 tys. w skali miesiąca i 860 tys. w skali roku, przy czym wynika to z faktu, że we wrześniu z przyczyn technicznych serwis Ceneo.pl został wyłączony z audytu site-centric i nie został ujęty w wynikach całej Grupy.

Tracąca z miesiąca na miesiąc na zasięgu NK.pl we wrześniu miała już tylko nieco ponad 9 mln użytkowników, czyli 200 tys. mniej niż w sierpniu br., a aż 2,6 mln mniej niż we wrześniu ub.r. W efekcie serwis został wyprzedzony przez Wikipedię i wypadł z pierwszej dziesiątki zestawienia.  

Spadek zasięgu Grupy Allegro sprawił, że w rankingu stron objętych audytem site-centric spadła z trzeciego na piąte miejsce. W drugiej części zestawienia spory wzrost zanotowały serwisy TVN: 260 tys. real users w skali miesiąca, a 275 tys. w skali roku.

Adres google.pl odwiedziło 235 tys. polskich użytkowników mniej niż przed miesiącem, a 440 tys. mniej niż przed rokiem. Za to google.com zyskało w skali roku 440 tys. real users.

Bez Ceneo.pl strony Grupy Allegro miały mimo wszystko ponad 50 mln odsłon więcej niż w sierpniu br., ale 135 mln mniej niż we wrześniu ub.r. Natomiast serwisy Onetu w skali roku straciły aż 410 mln odsłon.

Na stronach Onetu oraz WP i Orange przeciętny użytkownik spędzał minimalnie mniej czasu niż miesiąc i rok wcześniej, za to w serwisach Allegro - trochę więcej. Natomiast Witryny Onetu przyciągały internautę średnio na ponad dwie godziny dłużej niż w sierpniu br., a ponad trzy godziny dłużej niż we wrześniu ub.r.

Windows Media Player miał 100 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej, Skype - 750 tys. mniej, a GG - 345 tys. mniej. Natomiast Ipla zyskała 170 tys. uruchomień.   

 

 * Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 11 375. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"