Google konsoliduje globalny budżet mediowy w Essence

Firma Google skonsolidowała swój globalny budżet mediowy w agencji Essence, należącej do holdingu reklamowego WPP.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google konsoliduje globalny budżet mediowy w Essence
fot. Shutterstock.com

Google współpracuje z agencją Essence od ponad dekady. Ta zajmuje się obsługą w zakresie mediów cyfrowych. Za obsługę mediów offline odpowiada z kolei Omnicom Media Group: w USA - agencja PHD, a na pozostałych rynkach - OMD.

Z doniesień branżowych zagranicznych mediów wynika, że Essence odpowiada teraz za 80 proc. budżetu mediowego Google i zajmie się obsługą mediową online i offline.

Gigant miał powierzyć budżet mediowy tej agencji bez przetargu i żadnych formalnych weryfikacji w celu uproszczenia relacji z agencjami.

Z ostatnich raportów finansowych wynika, że Google wydało w 2020 roku 5,4 mld dolarów na reklamę i promocję. Szacuje się, że wydatki na same media wyniosły ok. 2,5 mld dolarów.

- Podobnie jak wszyscy marketerzy, regularnie oceniamy naszych partnerów agencyjnych - wyjaśnia Lorraine Twohill, dyrektor ds marketingu w Google.  - Omnicom jest dla nas silnym partnerem od wielu lat i nie możemy doczekać się dalszej współpracy z tą grupą w ramach innych niż dotychczas usług.

Essence, która zaczynała działalność jako agencja wyspecjalizowana w digitalu i programmatic od kilku lat przygotowuje się do obsługi mediów tradycyjnych, aby rozwijać swoją działalność wśród globalnych klientów.

Agencja nabiera coraz większego znaczenia w spółce GroupM, do której należy w ramach WPP. Trwająca od lat współpraca Essence z Google była głównym powodem, dla którego GroupM przejęło tę agencję w 2015 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"