Ghostery to wtyczka do przeglądarki internetowej, sprawdzająca pochodzenie tak zwanych tracker cookies, służących twórcom witryn do sprawdzania po jakich stronach surfują użytkownicy sieci. Twórcy aplikacji udostępnili dane zebrane przez nią u przeszło 1.6 miliona osób. Zdecydowanym liderem wśród firm korzystających z trackerów okazało się Google. Znacznie więcej niż jakikolwiek inny system używa ich Google Analytics. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze kolejno Google Adsense, Facebook Social Plugns, Google +1 oraz Facebook Connect. Dopiero na szóstym miejscu znalazł się Twitter Button, pierwszy zbieracz danych pochodzący od kogoś innego niż Facebook lub Google.
Gigant z Mountain View jest też niekwestionowanym liderem jeżeli chodzi o trackery reklamowe, które wykorzystują historie przeglądania internautów do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Na szczycie tej listy, także utworzonej przez Evidon na podstawie danych z Ghostery, znalazło się Google Adsense, zaś Google Adwords Conversion zamyka pierwszą piątkę.












