Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018.
W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/larry-page-i-sergey-brin-rezygnuja-z-kierowania-alphabet-zastapi-ich-sundar-pichai-dlaczego-struktura-zarzadu-alphabet-szefostwo-google,7170800564729473a ##
Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.
4,7 mld dol. przez kwartał z YouTube'a, 2,6 mld dol. z Google Cloud
Przychód Google z reklam wzrósł z 32,52 miliarda dolarów do 37,93 miliarda dolarów. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,61 miliarda dolarów do 4,72 miliarda dolarów. Z kolei biznes chmurowy wygenerował przychód w wysokości 2,61 miliarda dolarów, wobec 1,71 miliarda dolarów rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-chiny-epidemia-google-czasowo-zamyka-biura-jack-ma-daje-14-5-mln-dol-na-walke,7170761124451969a ##
Koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, wzrosły do 8,5 miliarda dolarów (7,44 mld USD rok wcześniej).
Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały w IV kwartale 2019 roku 172 miliony dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (154 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 2,03 miliarda dolarów (wobec 1,33 mld USD straty w IV kw. 2018 r.).

W całym 2019 roku przychód Alphabet sięgnął 161,86 miliarda dolarów, w porównaniu do 136,82 miliarda dolarów w roku 2018 (wzrost o 18 proc.), a zysk netto zwiększył się z 30,74 miliarda dolarów do 34,34 miliarda dolarów.
Przychód samego Google wzrósł ze 136,36 miliarda dolarów do 160,74 miliarda dolarów, przychód Google z reklam - ze 116,46 miliarda dolarów do 134,81 miliarda dolarów, przychód YouTube z reklam - z 11,16 miliarda dolarów do 15,15 miliarda dolarów, a przychód Google z usług chmurowych - z 5,84 miliarda dolarów do 8,92 miliarda dolarów.
Wpływy niższe od prognoz, kurs Alphabet w dół

Przychody z najważniejszych platform koncernu Alphabet w ub.r. okazały się znacznie niższe od prognoz analityków. Spodziewano się, że wpływy z YouTube’a wyniosą nawet 25 mld dolarów.
Z kolei przychody z chmury obliczeniowej Google Cloud zwiększyły się o 53 proc., mniej niż rok wcześniej. Ich dynamika była też niższa niż w przypadku Azure należącego do Microsoftu, którego wpływy poszły w górę o 62 proc.
W konsekwencji kurs akcji Alphabet na amerykańskiej giełdzie Nasdaq w poniedziałek po zamknięciu sesji zmalał o 4,09 proc., podczas gdy jeszcze przed publikacją wyników finansowych za ub.r. wzrósł o 3,48 proc.











