Serwis Google.pl utrzymał pozycję lidera na polskim rynku internetowym, mimo spadku ilości użytkowników (może to wynikać ze zmiany metodologii badania - więcej) - wynika z najnowszych, styczniowych danych badania Megapanel PBI/Gemius.W porównaniu ze statystykami z grudnia 2006 liczba użytkowników wyszukiwarki Google zmniejszyła się o prawie 500 tys. osób.
Niespodzianką jest obecność w czołowej dwudziestce portalu społecznościowego Pino, który po trzech miesiącach od uruchomienia znalazł się na 12 miejscu wśród najpopularniejszych witryn w Polsce.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric1Google79,89%10 502 4082Onet.pl71,45%9 393 365tak**3Wirtualna Polska63,95%8 407 664tak4Allegro.pl55,90%7 349 2295INTERIA.PL52,05%6 843 385tak6o2.pl47,28%6 216 013tak7wikipedia.org42,96%5 647 4978Microsoft42,59%5 598 8439Gazeta.pl39,01%5 129 038tak10Grupa IDG28,20%3 707 21511youtube.com26,45%3 477 32312Pino.pl25,21%3 313 845tak13Orange24,05%3 161 96414msn.com23,81%3 130 25915TP20,30%2 668 34516Osemka.pl20,29%2 667 140tak17Plus GSM19,74%2 595 29518otoMoto19,20%2 524 181tak19sciaga.pl18,79%2 469 856tak20gadu-gadu.pl18,74%2 464 316tak

Zmiana "miesiąc do miesiąca" (styczeń 2007/grudzień 2006):
NazwaZmianaIlośćGoogle-479351Onet+5449WP+82442Allegro-25969Interia+98463Microsoft-497909o2.pl+283714Gazeta.pl+424813
W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich ponad 3 mld.
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric1Allegro.pl3 233 178 6597 349 2292Onet.pl2 583 224 8629 393 365tak**3Google2 022 256 90910 502 4084Wirtualna Polska1 735 179 5398 407 664tak5INTERIA.PL869 627 2546 843 385tak6fotka.pl759 932 3371 984 478tak7o2.pl753 676 5516 216 013tak8grono.net604 761 162883 918tak9epuls.pl504 710 662656 492tak10Gazeta.pl430 097 2265 129 038tak
Ranking witryn według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)1Onet.pl56 362 96106:00:019 393 3652Google55 882 86305:19:1510 502 4083Wirtualna Polska37 216 19604:25:358 407 6644Allegro.pl26 885 80803:39:297 349 2295INTERIA.PL****22 003 22603:12:546 843 3856o2.pl21 119 65703:23:516 216 0137fotka.pl7 999 09004:01:501 984 4788Gazeta.pl6 556 41201:16:415 129 0389epuls.pl5 679 94408:39:07656 49210Neostrada World5 043 23702:23:412 105 91411grono.net4 245 76204:48:12883 91812gry.pl3 373 20802:03:161 641 80413wikipedia.org3 153 15600:33:295 647 49714youtube.com2 933 68200:50:373 477 32315mojegry.pl2 252 11502:40:11843 55016travian3.pl2 175 47507:43:03281 88817Orange2 115 59800:40:083 161 96418fora.pl1 959 71701:07:411 737 02019maxior.pl1 687 83500:51:351 962 84420otoMoto1 668 90000:39:402 524 181

Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie 5,4 mln użytkowników. Ze Skype korzysta 3 mln użytkowników a z Tlen.pl 988 tys.
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego
lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownikawitryny objęte audytem site-centric1Komunikator Gadu-Gadu41,55%5 462 96670:29:20tak2Komunikator Skype23,00%3 024 35367:08:143Komunikator Tlen.pl7,52%988 96254:00:24tak4Komunikator AQQ0,93%121 85648:16:40tak5Komunikator MSN messenger0,77%101 88171:23:556Komunikator Spik0,63%82 51539:45:46tak7Komunikator Stefan0,32%42 46364:39:32tak8Komunikator ICQ0,28%36 38534:57:559Komunikator Konnekt0,18%23 95480:25:2910Komunikator Xfire0,10%12 54239:31:25
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2007 r.
Liczebność próby: N= 19 534. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu ”Praca”, który odwiedza 3 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi 0,3 proc. wszystkich odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi 2,18 proc.*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części portalu Onet.pl, które biorą udział w audycie site-centric.**** Ponieważ sposób oskryptowania węzła INTERIA.PL-Serwisy: Rozrywka-Muzyka-Teledyski / MuzykaTV nie zapewniał w styczniu 2007 prawidłowego zliczania czasu, wskaźnik czas został oszacowany na podstawie średniej liczby odsłon w wizycie w okresie poprzednich 8-ciu miesięcy (04.2006-11.2006). Czas na tym węźle stanowi 6,1 proc. całego czasu uzyskanego przez portal INTERIA.PL w styczniu 2007.











