Google Play i App Store z rekordowymi wynikami rocznymi. Liderami TikTok, WhatsApp, PUBG Mobile i Among Us

W 2020 roku ze sklepów Google Play i App Store aplikacje mobilne pobrano prawie 134 miliardy razy, o 14 procent więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy analitycznej Sensor Tower. Najwięcej przychodów dostarczyły platforma społecznościowa TikTok oraz gra PUBG Mobile.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google Play i App Store z rekordowymi wynikami rocznymi. Liderami TikTok, WhatsApp, PUBG Mobile i Among Us

Firma analityczna Sensor Tower cyklicznie podaje dane dotyczące popularności aplikacji mobilnych dostępnych w największych dwóch sklepach online - Google Play i App Store. Teraz Sensor Tower opublikowała informacje dotyczące 2020 r.

Rekordowe wyniki

W 2020 r. liczba ściągnięć aplikacji z Google Play i Apple Store wyniosła w sumie 142,9 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 23,7 proc. Analitycy Sensor Tower zaznaczają trend wzrastający, bowiem w 2019 r. liczba instalacji aplikacji z obu sklepów zwiększyła się o 14 proc.

W ub.r. z Google Play ściągnięto aplikacje 108,5 mld razy (w górę o 27,9 proc.), w wypadku App Store było to 34,4 mld (więcej o 12,1 proc. rok do roku).

grafika

Na czele listy najpopularniejszych aplikacji nie będącymi grami znalazły się TikTok, WhatsApp oraz Zoom. TikTok był liderem zarówno w Google Play, jak i App Store.

grafika


W 2020 r. użytkownicy Google Play i App Store wydali globalnie na aplikacje mobilne kwotę 110,9 mld dol., co oznacza wzrost o 30,2 proc. w zestawieniu z rokiem poprzednim.

W tym segmencie Apple Store ma znaczną przewagę na d rywalem. Wydatki na aplikacje w App Store zamknęły się kwotą 72,3 mld dol. (wzrost rok do roku o 30,3 proc.), podczas gdy w wypadku Google Play było to 38,6 mld dol. (w górę o 30 proc.).

grafika

W analizowanym przez Sensor Tower ub.r. największe przychody spoza segmentu gier przyniósł TikTok, który wyprzedził YouTube i Tindera. Podobna kolejność wystąpiła także w wypadku App Store, ale w Google Play było już inaczej. Tam na podium znalazły się kolejno Google One, Disney+ i Tinder, zaś TikTok nie był obecny nawet w pierwszej dziesiątce.

grafika

Najpopularniejsze gry

Raport Sensor Tower ujawnił też statystyki dotyczące gier mobilnych dostępnych w Google Play i App Store. W 2020 r. użytkownicy ściągnęli gry 56,2 mld razy do swoich urządzeń przenośnych, to wzrost o 33 proc. rok do roku. Z Google Play gry pobrano 46,1 mld razy (wzrost o 39,3 proc.), w wypadku App Store było to 10,1 mld (w górę o 9,8 proc.).

grafika

Najpopularniejszą grą 2020 r. była Among Us, która wyprzedziła Garena Free Fire oraz Subway Surfers. W App Store pierwsza trójka to Among Us, PUBG Mobile i Call of Duty: Mobile, zaś w Google Play Garena Free Fire, Subway Surfers oraz Hunter Assassin.

grafika

Jak kształtowały się przychody z gier mobilnych w ub.r.? Użytkownicy wydali w tym segmencie łącznie 79,5 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 26 proc. W App Store przychody z gier mobilnych zamknęły się kwotą 47,6 mld dol. (w górę o 25,3 proc.), w wypadku Google Play było to 31,9 mld (wzrost o 27,1 proc.).

grafika

Na liście konkretnych tytułów najwięcej w 2020 r. zarobiła gra PUBG Mobile wyprzedzając Arena of Valor i Pokemon Go. W App Store kolejność przedstawia się następująco: Arena of Valor, PUBG Mobile i Roblox. W Google Play najbardziej dochodowe gry to Coin Master, Pokemon Go oraz Lineage M.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą