Zbliża się koniec bieżącego roku, czas na podsumowania. Jaki był 2006 rok dla branży internetowej? Na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Adam Kwaśniewski - Google Polska.
Adam Kwaśniewski - Google PolskaMoim zdaniem najważniejsze wydarzenie branżowe w 2006 roku – choć może to nieco nieskromnie zabrzmieć - oficjalne otwarcie biura Google w Polsce i zapowiedź uruchomienia centrum badawczo-rozwojowego Google w Krakowie oraz wizyta Billa Gatesa. Nie jako wydarzenia towarzyskie, nawet nie analizowane przez pryzmat bezpośredniego efektu biznesowego, ale jako koniec ery swoistej izolacji, marginalizacji Polski z globalnego punktu widzenia. Do momentu wejścia eBay do Polski w 2005 roku tworzyliśmy (jako polskie firmy) w większości przypadków własne rozwiązania, zapatrując się na Zachód. Byliśmy jednym z wielu rynków rozwijających się. W tej chwili jesteśmy postrzegani zarówno jako poważny dostawca know-how i innowacyjności, jak i atrakcyjny rynek na prowadzenie biznesu.

Co było największym zaskoczeniem?Blog Kazimierza Marcinkiewicza.
Człowiek lub ludzie, którzy w mijającym roku wywarli największy wpływ na rynek?Arjan Bakker – ugoda z QXL Ricardo, ogromny sukces Allegro.pl przeszczepiany na rynki ościenne, wizja rozwoju nowych projektów (serwisy ogłoszeniowe, rozwiązania dla płatności online).
Tomasz Czechowicz – rozmach inwestycyjny MCI nabiera tempa, kolejne spółki pojawiają się z sukcesem na giełdzie, co dowodzi zaufania, jakim inwestorzy darzą przedsięwzięcia internetowe oparte na zdrowych, tradycyjnych zasadach ekonomicznych. To szansa dla wielu ciekawych biznesów.
Łukasz Wejchert – za konsekwentną ucieczkę do przodu Grupy Onet, zawsze o krok przed resztą rynku.
Inne opinie:











