Google uruchamia program News Showcase w Japonii

Google rozszerza swoją usługę News Showcase na Japonię. Dzięki temu umożliwi swoim użytkownikom przeglądanie nagłówków z ponad 40 japońskich gazet i agencji informacyjnych, z których każda pobiera opłatę licencyjną od amerykańskiego giganta technologicznego.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Google uruchamia program News Showcase w Japonii

W przeciwieństwie do treści, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google'a, usługa ta umożliwia mediom informacyjnym zarządzanie i umieszczanie ich relacji na stronie lub w aplikacji News Showcase.

Usługa jest już świadczona w wielu krajach Europy i Ameryki Południowej. Teraz obejmuje ogólnokrajowe i lokalne japońskie gazety, w tym "The Asahi Shimbun", "The Mainichi Shimbun", "The Yomiuri Shimbun", "The Chunichi Shimbun" i "Kyodo News", z wybranymi treściami w wielu językach. Opłaty licencyjne nie są ujawniane.

grafika

News Showcase jest dostępny zarówno na platformach stacjonarnych, jak i smartfonach. Każdy tytuł może "zapakować" kilka nagłówków naraz i umieścić linki do artykułów na ich stronach internetowych. Wydawcy, którzy publikują treści za paywallem, mogą zdecydować, czy zezwolić na bezpłatny dostęp do poszczególnych artykułów.

Opłata licencyjna od Google'a szansą dla nadawców

Podczas gdy Google zwiększa ogromne przychody z reklam w wyszukiwarkach, wydawcy gazet borykają się ze spadającymi nakładami i niższymi przychodami z reklam zarówno w druku, jak i w internecie. Nadawcy liczą, że program, który pobiera opłatę licencyjną od Google'a zwiększy przychody i liczbę sprzedawanych prenumerat.

Google uruchomiło program News Showcase w październiku ubiegłego roku w Niemczech i Brazylii. Obecnie do programu w kilkunastu krajach dołączyło ponad 1 tys. serwisów informacyjnych, takich jak Reuters i News Corp., spółka macierzysta "The Wall Street Journal" i innych głównych serwisów.

Koncern Google szacuje, że zapłaci nawet 1 mld dolarów wydawcom mediów informacyjnych na całym świecie, licząc od chwili startu News Showcase, czyli października 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii