Google ze wsparciem dla uchodźców z Ukrainy. Dodatkowe informacje w wyszukiwarce i Mapach

Google wprowadził nowe narzędzie w wyszukiwarce i serwisie Mapy, które mają pomóc uchodźcom z Ukrainy. Lokalne biznesy mogą dodawać informacje, czy oferują osobom z Ukrainy bezpłatne produkty lub usługi, przekazywanie darów, zatrudnianie uchodźców i uchodźczyń, oferowanie bezpłatnej pomocy prawnej lub transport osób. Z kolei właściciele hoteli w państwach sąsiadujących z Ukrainą mogą zaznaczyć na swoim profilu firmy noclegi dla uchodźców i uchodźczyń - darmowe lub ze zniżką. Opcja funkcjonuje także w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google ze wsparciem dla uchodźców z Ukrainy. Dodatkowe informacje w wyszukiwarce i Mapach

Inwazja na Ukrainę w szybkim tempie powoduje wyniszczający kryzys humanitarny. Według danych Wysokiego komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR) już 3 mln osób uciekło ze swoich domów w Ukrainie, a Organizacja Narodów Zjednoczonych ostrzega, że w najbliższych tygodniach i miesiącach liczba ta może wzrosnąć do 5 mln. Połowa uchodźców i uchodźczyń, którzy uciekli do tej pory, znalazła tymczasowe schronienie w Polsce.

Do akcji pomocy uciekającym przed wojną Ukraińcom włączył się także Google. Firma uruchomiła wcześniej na terenie Ukrainy alert SOS w wyszukiwarce, który pomaga osobom szukającym informacji o sposobach ewakuacji znaleźć linki do zasobów ONZ dla uchodźców i osób ubiegających się o azyl.  

Osoby poszukujące pomocy mogą również wyszukiwać w Mapach Google informacje o punktach informacyjnych oraz punktach pomocy dla uchodźców w sąsiednich krajach. W sumie dodano ponad 100 lokalizacji tych placówek do Map Google. W Polsce jest ich ponad 50. Informacje te są również podawane w języku ukraińskim.

Pomoc w profilu firmy

Teraz Google poinformował, że aby pomóc rosnącej liczbie uchodźców i uchodźczyń w regionie umożliwia firmom, które świadczą usługi na ich rzecz, oznaczanie tego w  usługach Google.

Lokalne firmy mogą dodawać atrybuty do swojego profilu firmy w wyszukiwarce i Mapach Google, aby pokazać, czy oferują określone usługi i pomoc uchodźcom i uchodźczyniom z Ukrainy, takie jak: oferowanie bezpłatnych produktów lub usług, przekazywanie darów, zatrudnianie uchodźców i uchodźczyń, oferowanie bezpłatnej pomocy prawnej lub transport osób. Inną przydatną opcją jest dodawanie postów, aby udostępnić więcej informacji o tym, jak firmy pomagają uchodźcom, w tym dokładnie jakie produkty lub usługi oferują i kiedy są dostępne.

Z kolei właściciele hoteli w państwach sąsiadujących z Ukrainą mogą zaznaczyć na swoim profilu, jeśli oferują uchodźcom darmowe lub zniżkowe noclegi.

grafika
grafika

Atrybuty w profilu firmy są dostępne w ponad 20 krajach, m.in. w Polsce, Rumunii, Mołdawii, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Więcej rekomendacji dla właścicieli i właścicielek biznesów, na przykład jak tworzyć wpisy dla profilu firmy można znaleźć na stronie pomocy Google.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu