Google w Interia.pl

Interia.pl chce zdobyć dzięki Google ponad milion nowych użytkowników

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Interia, jako jedyny portal w Polsce, udostępniła swoim użytkownikom wyszukiwarkę Google, która wzbogaciła zasoby serwisu Szukaj portalu (http://szukaj.interia.pl/) zastępując dotychczasowe rozwiązanie.

- Udostępnienie wyszukiwarki Google to nie tylko większe zadowolenie naszych obecnych użytkowników, ale też kolejny impuls do zwiększenia popularności portalu, a co za tym idzie wzrostu przychodów z reklamy internetowej - komentuje Jacek Pasławski, Prezes INTERIA.PL. - Biorąc pod uwagę obecny potencjał Google'a w Polsce, w ciągu pół roku powinniśmy pozyskać dodatkowo przynajmniej milion nowych użytkowników - dodaje.

Google jest najbardziej precyzyjną i najczęściej wybieraną przez użytkowników Internetu wyszukiwarką, wynika z większości testów prowadzonych na świecie przez niezależne zespoły badawcze. Za pośrednictwem wyszukiwarki Google można dotrzeć do ponad 8 miliardów adresów stron internetowych, co sprawia, że dysponuje ona największym na  świecie indeksem URL'i. Pozycja lidera wśród wyszukiwarek została potwierdzona także w Polsce, m.in. pierwszym miejscem w przeprowadzonym w ubiegłym roku przez dwutygodnik Komputer Świat teście wyszukiwarek. Bezkonkurencyjną pozycję wyszukiwarki na krajowym rynku potwierdzają też wyniki badania Megapanel PBI / Gemius, według których na polskim rynku z Google'a korzysta blisko 5,5 mln internautów.

- Bezpośrednią korzyścią ekonomiczną ze współpracy nawiązanej z Google Inc. jest zwiększenie strumienia przychodów portalu o wpływy z tytułu sprzedaży form reklamowych opartych o wyniki zapytań do wyszukiwarki, a jest to ważny i bardzo dynamicznie wzrastający segment przychodów reklamowych - powiedział Jacek Pasławski. - Takie produkty jak pozycjonowane, płatne linki sprzedawać będą zarówno handlowcy portalu, jak i firmy Google, a niebawem wprowadzimy do naszej oferty także  zautomatyzowany system sprzedaży boksów reklamowych skojarzonych z wynikami wyszukiwania - dodał.

Jak podaje eMarketer, cały światowy rynek "paid-search" wart był w 2004 r. 22 mld dolarów. Według "IAB Internet AdvertisingRevenue Report" w pierwszych dwóch kwartałach 2004 r. usługi oparte na wyszukiwarkach stanowiły największą pod względem wielkości przychodów formę promocji w Internecie. W pierwszej połowie 2004 r. udział przychodów z reklam wykorzystujących wyniki wyszukiwania wyniósł 40%, co w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego daje poziom wyższy o 11 punktów procentowych. Według raportu IAB Polska w tym samym okresie w naszym kraju wydatki na reklamę w wyszukiwarkach stanowiły tylko 7% wszystkich budżetów na promocję internetową, co pokazuje olbrzymie możliwości wzrostu tego rynku w Polsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"