Google wkracza z reklami do gier?

Możliwe, że firma Google jest zainteresowana rynkiem reklam w grach.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Lider rynku internetowych wyszukiwarek, czerpiący lwią część zysków z reklam w sieci, może szukać nowego miejsca na ich prezentowanie. Być może miejscem tym okażą się właśnie gry. W sieci pojawiają się doniesienia o możliwym przejęciu przez Google firmy Adscape Media, zajmującej się biznesem reklamowym w grach. O możliwości tego typu przejęcia już w weekend wspominała gazeta The Wall Street Journal. Przedstawiciele Google nie skomentowali jednak tych informacji.

Podobne posunięcie w minionym roku pozwoliło stać się Microsoftowi, także konkurentowi Google z rynku reklamy internetowej, stać się właścicielem firmy Massive, którą kupiono za niemal 200 mln dolarów. Także i ona zajmuje się umieszczaniem reklam w grach.

Analitycy uważają tego typu rynek reklamowy za bardzo obiecujący. Skierowany na wyselekcjonowanych odbiorców (głównie młodych i płci męskiej) może, zdaniem niektórych analityków, już na koniec dekady osiągnąć wartość około 732 mln dolarów. Zeszłoroczne przychody w tym biznesie miały być o około 100 proc. wyższe niż te z 2005 roku, kiedy to jego wartość oceniono na około 56 mln dolarów. Rok wcześniej byłoby to około 34 mln dolarów.

Źródło: InformationWeek - pclab.pl

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"