Google wprowadza domyślne szyfrowanie Gmaila

Należąca do Google poczta elektroniczna Gmail zaczęła domyślnie zapewniać użytkownikom szyfrowanie całej korespondencji.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Google wprowadza domyślne szyfrowanie Gmaila

Od teraz szyfrowanie korespondencji w Gmailu ma być aktywowane domyślnie, a użytkownicy zostaną pozbawieni możliwości wyłączenia tej funkcji. Google chce w ten sposób zapewnić internautów, że nikt nie ma dostępu do ich poczty. Szyfrowane mają być również same wiadomości przesyłane między serwerami Google, co ma jeszcze bardziej podnieść poziom bezpieczeństwa korespondencji między użytkownikami Gmaila.

Szyfrowanie w Gmailu ma być też dla Google sposobem na poprawę wizerunku, który znacząco ucierpiał po ujawnieniu przez Edwarda Snowdena informacji o projekcie PRISM. Okazało się wówczas, że największe amerykańskie firmy technologiczne zapewniają służbom wywiadowczym (głównie agencji NSA) dostęp do danych swoich użytkowników (więcej na ten temat).

Jednocześnie Google pochwalił się też, że w 2013 roku Gmail był praktycznie bezawaryjny. Dostępność do usługi kształtowała się na poziomie 99,978 proc. Oznacza to, że przez cały rok zaledwie przez niecałe dwie godziny użytkownicy nie mogli skorzystać z poczty e-mail oferowanej przez kalifornijskiego giganta.

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach