Google wprowadza zielone oznaczenia linków sponsorowanych, mogą być mylone z wynikami organicznymi

Google wprowadził w swojej wyszukiwarce nowe oznaczenia linków sponsorowanych, które teraz będą mieć kolor zielony. To może wprowadzać w błąd niektórych użytkowników, ale Google twierdzi, że internauci potrafią odróżnić wyniki promowane od organicznych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google wprowadza zielone oznaczenia linków sponsorowanych, mogą być mylone z wynikami organicznymi

Po raz pierwszy, na zasadzie eksperymentu Google wprowadził zielone oznaczenia wyników sponsorowanych w kwietniu br. Wówczas jednak był to jedynie test ograniczony do niektórych krajów na świecie.

Zwyczajowo linki sponsorowane były do tej pory oznaczane barwą żółtą. Teraz koncern oficjalnie potwierdził, że zielone znaczki oznaczające reklamę przy prezentowanych linkach pojawią się w wyszukiwarce globalnie i w wersjach na wszystkie urządzenia.

- Regularnie testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania, które mają poprawiać doświadczenia użytkowników naszej wyszukiwarki - wyjaśnił w rozmowie z serwisem Search Engine Land przedstawiciel Google. - Pozytywne opinie od użytkowników i reklamodawców utwierdziły nas w tym, że zielone oznaczenia linków sponsorowanych są dobrym rozwiązaniem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmiany-w-reklamach-w-google-to-docenienie-segmentu-mobilnego ##

grafika

Powstaje pytanie czy po wprowadzeniu zmian w oznaczeniach mniej doświadczeni internauci nie będą częściej mylić linków sponsorowanych i organicznych.

Google twierdzi jednak, że z własnego doświadczenia wie, iż użytkownicy wyszukiwarki bez trudu odróżniają wyniki sponsorowane od organicznych i nie widzi niebezpieczeństwa związanego z wprowadzeniem nowych zielonych oznaczeń.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu