W ostatnich trzech miesiącach 2019 roku liczba pobrań aplikacji ze sklepów Google Play i Apple App Store sięgnęła 28,7 miliarda. To o 4,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2018.
W całym minionym roku aplikacje z obu sklepów były pobierane 114,9 miliarda razy (+9,1 proc. vs. 2018 r.), z czego 84,3 miliarda z Google Play, a 30,6 miliarda z App Store.

Google przed Facebookiem
Po raz pierwszy od ponad pięciu lat zdarzyło się, aby aplikacje Google zostały pobrane więcej razy niż aplikacje Facebooka. Stało się tak w IV kwartale zeszłego roku, w którym Google odnotowało 841 milionów pobrań (+27,6 proc. r/r), a Facebook - ok. 800 milionów.

W całym 2019 roku Facebook jednak nie dał sobie odebrać pozycji lidera, wyprzedzając Google o ok. pół miliarda pobrań (2,8 mld vs. 2,3 mld).
Najpopularniejsze aplikacje mobilne

Biorąc pod uwagę poszczególne aplikacje, Facebook zdominował TOP 5 za IV kwartał: liderem był WhatsApp, trzecie miejsce zajął Facebook, a za podium były Messenger i Instagram. Na drugie miejsce wskoczyła aplikacja TikTok z rekordową dla siebie liczbą blisko 220 milionów pobrań.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2020-rok-bedzie-nalezal-do-tiktoka-to-juz-nie-zabawka-dla-dzieci,7170791427188865a ##

Nadzwyczaj udany start Disney+
Dużym zaskoczeniem okazała się popularność aplikacji platformy Disney+, która na wybranych rynkach zadebiutowała 12 listopada zeszłego roku. Szybko stała się ona numerem 1 za oceanem, notując tam do końca roku ponad 30 milionów pobrań, co dało pozycję zdecydowanego lidera za IV kwartał.

W Europie na czele WhatsApp.












