Google reklamuje swoją wyszukiwarkę młodym internautom

Google stworzyło kampanię marketingową pod hasłem "Let's Internet Better" ("Let's google better"), w ramach której emituje serię krótkich animowanych filmów o dezinformacji, oszustach i catphishingu (rodzaj oszustwa w internecie z tworzeniem fałszywy profil w sieciach społecznościowych). Chce w ten sposób zwiększyć wśród młodych zainteresowanie wyszukiwarką.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google  reklamuje swoją wyszukiwarkę młodym internautom

Kilka tygodni temu Google ujawniło, że 40 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat woli TikTok lub wyszukiwanie na Instagramie od korzystania z jego wyszukiwarki. Dlatego też rusza z kampanią edukacyjną skierowaną do pokolenia Z.

Kampania zatytułowana „Let's Internet Better” obejmuje serię krótkich animowanych filmów, których celem jest zwrócenie uwagi na dezinformację i oszustwa w internecie. Reklamy mają wzywać do działania i pomóc ludziom stać się „mądrzejszymi internautami” za pomocą wyszukiwarki Google, która powinna służyć do sprawdzania faktów.

Logo kampanii zawiera tęczową kolorystykę i strzelający wskaźnik myszy – jest to nawiązanie do popularnych w latach 80. oświadczeń promujących programy edukacyjne w USA.

15-sekundowe filmy mają żartobliwe tytuły, takie jak „Czy ktoś właśnie kupił słońce?” i „Czy powinieneś nakładać ślimaki na twarz?”

 

Google twierdzi, że kampania została zaprojektowana z zamiarem rezonowania „tonem, humorem i estetyką pokolenia Z”.

- Dzięki tej kampanii chcieliśmy porozmawiać bezpośrednio z pokoleniem Z, cyfrowymi tubylcami, którzy kształtują znaczną część dzisiejszej kultury internetowej — mówi Rebecca Michael, starsza dyrektorka ds. marketingu w wyszukiwarce Google. - Chcemy zachęcić ich, by krytycznie podchodzili do informacji, które znajdują w internecie. Chcemy też wyposażyć ich w narzędzia i zasoby do sprawdzania faktów i zapewniania wiarygodności. Wierzymy, że młodzi pomogą nam uczynić internet bezpieczniejszym i lepszym miejscem.

W ramach tej inicjatywy Google nawiązał współpracę z niektórymi czołowymi twórcami TikTok — w tym Hankiem Greenem , Mattem Taylorem , Antonio Baldwinem i Alexią Del Valle — w celu publikowania treści dotyczących bezpieczeństwa w internecie i sprawdzania faktów. Dostępne są również filmy, które zawierają podstawowe lekcje z takich tematów, jak wyszukiwanie obrazów wstecznych.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online