Google reklamuje swoją wyszukiwarkę młodym internautom

Google stworzyło kampanię marketingową pod hasłem "Let's Internet Better" ("Let's google better"), w ramach której emituje serię krótkich animowanych filmów o dezinformacji, oszustach i catphishingu (rodzaj oszustwa w internecie z tworzeniem fałszywy profil w sieciach społecznościowych). Chce w ten sposób zwiększyć wśród młodych zainteresowanie wyszukiwarką.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google  reklamuje swoją wyszukiwarkę młodym internautom

Kilka tygodni temu Google ujawniło, że 40 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat woli TikTok lub wyszukiwanie na Instagramie od korzystania z jego wyszukiwarki. Dlatego też rusza z kampanią edukacyjną skierowaną do pokolenia Z.

Kampania zatytułowana „Let's Internet Better” obejmuje serię krótkich animowanych filmów, których celem jest zwrócenie uwagi na dezinformację i oszustwa w internecie. Reklamy mają wzywać do działania i pomóc ludziom stać się „mądrzejszymi internautami” za pomocą wyszukiwarki Google, która powinna służyć do sprawdzania faktów.

Logo kampanii zawiera tęczową kolorystykę i strzelający wskaźnik myszy – jest to nawiązanie do popularnych w latach 80. oświadczeń promujących programy edukacyjne w USA.

15-sekundowe filmy mają żartobliwe tytuły, takie jak „Czy ktoś właśnie kupił słońce?” i „Czy powinieneś nakładać ślimaki na twarz?”

 

Google twierdzi, że kampania została zaprojektowana z zamiarem rezonowania „tonem, humorem i estetyką pokolenia Z”.

- Dzięki tej kampanii chcieliśmy porozmawiać bezpośrednio z pokoleniem Z, cyfrowymi tubylcami, którzy kształtują znaczną część dzisiejszej kultury internetowej — mówi Rebecca Michael, starsza dyrektorka ds. marketingu w wyszukiwarce Google. - Chcemy zachęcić ich, by krytycznie podchodzili do informacji, które znajdują w internecie. Chcemy też wyposażyć ich w narzędzia i zasoby do sprawdzania faktów i zapewniania wiarygodności. Wierzymy, że młodzi pomogą nam uczynić internet bezpieczniejszym i lepszym miejscem.

W ramach tej inicjatywy Google nawiązał współpracę z niektórymi czołowymi twórcami TikTok — w tym Hankiem Greenem , Mattem Taylorem , Antonio Baldwinem i Alexią Del Valle — w celu publikowania treści dotyczących bezpieczeństwa w internecie i sprawdzania faktów. Dostępne są również filmy, które zawierają podstawowe lekcje z takich tematów, jak wyszukiwanie obrazów wstecznych.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały