GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi

Spółka GPW DAI w ramach podpisanych umów prowadzi kampanie reklamowe z wykorzystaniem narzędzia DAI Prime w kilkunastu lokalnych stacjach telewizyjnych – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała znaczących przychodów z reklam centralnych – mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
GPW DAI współpracuje z kolejnymi nadawcami lokalnymi
Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI

Usługa DAI Prime to jedna z trzech usług realizowanych przez Platformę Aukcyjną TeO (dodatkowo usługi: DAI Pro i DAI Elite). Umożliwia emisję kampanii adresowalnych w regionalnych stacjach telewizyjnych. Wprowadza do telewizji linearnej rozliczanie reklam w modelu CPM (Cost Per Mille/Tysiąc Wyświetleń). 

– Wyjątkowość usługi polega na tym, że reklamodawcy płacą wyłącznie za faktycznie wyświetloną reklamę, co jest potwierdzane danymi z dekoderów ("spis z natury"). Zgodnie z koncepcją "prime time all the time", nie ma „pustych” (nieopłaconych) wyświetleń spotów – doprecyzowuje Wigurski.

DAI Prime szansą na monetyzację dla lokalnych telewizji

Jak mówi nam Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI, rozwiązanie DAI Prime zapewnia pełną transparentność i możliwość audytu danych. Spółka agreguje już dane z ok. 600 tysięcy dekoderów. Należą one m.in. do takich operatorów jak Toya, Korbank, Feromedia, Astanet, Inea czy Nasza Wizja. 

Kampanie z DAI Prime prowadzą m.in. klienci z branży telekom czy spożywczej. Obecnie emitowane są one w około 15 największych lokalnych stacjach telewizyjnych, nadających na terenie całej Polski. Zasięg telewizji lokalnych szacuje się od 3 do nawet 5 milionów widzów. 

– Wszystkie telewizje lokalne borykają się z problemem braku precyzyjnych danych dotyczących oglądalności i konwersji zasięgu na powierzchnie reklamowe. To uniemożliwiało im do tej pory pozyskiwanie środków z centralnych budżetów reklamowych pomimo racji wykonywanej misji lokalnej. DAI Prime to szansa dla 160 polskich telewizji lokalnych na monetyzację ich oglądalności, która do tej pory była trudna do zmierzenia i tym samym nie generowała żadnych przychodów z reklam centralnych – podsumowuje Michał Wigurski.

Podczas konferencji PIKE w Sopocie w maju 2025 – Wigurski apelował na Forum Telewizji Lokalnych o połączenie sił operatorów i nadawców lokalnych (którzy wywodzą się z tych samych środowisk gospodarczych) o stworzenie usługi, która będzie mocno konkurencyjna do platformy YouTube i powstanie w pełnym zakresie do końca roku. Wartość rynku reklamy video poza TV, o którą zabiega DAI Prime, to blisko 2 mld zł rocznie.

GPW DAI pod koniec ubiegłego roku zrealizowała pierwszą w pełni komercyjną kampanię dynamic ad insertion z siecią handlową Biedronka. Firma kupiła od spółki-matki Platformę Aukcyjną TeO, zbudowaną w ramach prac badawczo-rozwojowych przy wsparciu NCBiR. Kampania na Dolnym Śląsku była możliwa dzięki umowie z lokalnym operatorem Korbank. GPW DAI dotychczas zrealizowała kampanie reklamowe z agencjami GroupM i Sigma Bis.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"