Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, pierwszy odcinek nowego serialu historycznego „Gra z cieniem” wyemitowany w TVP1 o godz. 20.20 obejrzało średnio 1,2 mln widzów, co dało stacji 9,1 proc. udziału w rynku w grupie wszystkich odbiorców i 5,6 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Przynajmniej przez 1 minutę serial TVP w reżyserii Kingi Dębskiej zobaczyło 2,2 mln widzów.
Start 11. edycji programu „Rolnik szuka żony”, emitowanego w TVP1 o godz. 21.20, przyciągnął przed telewizory średnio 1,37 mln widzów. Dało to Jedynce 11,71 proc. udziału w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich widzów i 9,28 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Przynajmniej przez minutę program z udziałem Marty Manowskiej obejrzało 2,07 mln widzów.

Ilu widzów w miniony niedzielny wieczór wybrało „Taniec z Gwiazdami” w Polsacie?
Pierwszy odcinek 15. edycji „Tańca z Gwiazdami”, który wystartował na antenie Polsatu o godz. 19.55, obejrzało średnio 1,59 mln odbiorców, co dało stacji 12,9 proc. udziału w rynku w grupie wszystkich widzów i 10,75 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Przynajmniej przez 1 minutę występy gwiazd na parkiecie obejrzało 3,86 mln widzów.
Słabszy start nowych sezonów “Rolnik szuka żony” i “Tańca z Gwiazdami”
Porównując dane oglądalności premier nowej edycji “Rolnik szuka żony” i “Tańca z Gwiazdami” z poprzednim sezonem, w obu przypadkach widać spadek widowni. Jesienią ubiegłego roku pierwszy odcinek 10. serii „Rolnik szuka żony”, wyemitowany w TVP1 17 września, zgromadził przed telewizorami 1,97 mln widzów, co dało Jedynce 17,6 proc. udziału w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich widzów i 14,2 proc. w grupie komercyjnej 16-59.

Także premiera 14. serii „Tańca z Gwiazdami”, która miała miejsce wiosną, przyciągnęła więcej widzów niż start bieżącego sezonu. Wówczas pierwszy odcinek show z 3 marca br. obejrzało w Polsacie 1,89 mln widzów, co dało stacji 14,6 proc. udziału w rynku w grupie wszystkich widzów i 11,5 proc. w grupie komercyjnej.
Z pewnością na słabsze wyniki oglądalności premier rozrywkowych programów z 15 września wpływ mogła mieć sytuacja powodziowa w południowozachodniej części kraju. W miniony weekend temat powodzi zdominował media, a główne kanały informacyjne zanotowały wzrost oglądalności.










