Grandes Kochonos z 13,8 mln zł wpływów i 2,39 mln zysku. Mniej z ATL, więcej z digitalu

Łączne przychody agencji Grandes Kochonos wyniosły na koniec ub.r. 13,85 mln zł, a zysk netto -2,39 mln zł. Spadły przychody z tytułu usług w zakresie reklamy ATL, a wzrosły te z projektów digital. Władze agencji zapowiadają redukcję kosztów, m.in. poprzez rozwiązanie niektórych umów o współpracę.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Grandes Kochonos z 13,8 mln zł wpływów i 2,39 mln zysku. Mniej z ATL, więcej z digitalu
fot. Shutterstock.com

Grandes Kochonos ma trzy spółki zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym, które prowadzą działalność operacyjną.

Grandes Kochonos sp. z o.o. i Grandes  Kochonos sp.z o.o. sp. komandytowa zajmują się przede wszystkim usługami reklamowymi w zakresie ATL, a Grandes Kochonos Digital – reklamą digital.

Dwie pierwsze miały w ub.r. przychody i zyski niższe od wyników w 2016 roku, wzrosty zanotowała jedynie Grandes Kochonos Digital.

Mniejsze wpływy z ATL

Grandes Kochonos sp.z o.o. sp. Komandytowa miała 7,34 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 8,71 mln zł rok wcześniej). Koszty jej działalności spadły z 6,14 mln zł w 2016 roku do 5,1 mln zł w ub.r. Wydatki na usługi obce zredukowano z 5,02 mln zł do 3,99 mln zł. Wzrosły koszty wynagrodzeń – z 786,5 tys. zł w 2016 roku do 805,8 tys. zł. Agencja w ub.r. zatrudniała 9 osób.

Zysk ze sprzedaży wyniósł na koniec ub.r. 2,23 mln zł (wobec 2,57 mln zł rok wcześniej), a zysk brutto spadł z 2,57 mln zł do 2,24 mln zł. Zysk ten podzielono między udziałowców agencji.

grafika

Spółka Grandes Kochonos sp.z o.o. osiągnęła w 2017 roku 2,89 mln zł przychodów (wobec 5,95 mln zł rok wcześniej). Koszty jej działalności spadły natomiast z 5,96 mln zł do 2,83 mln zł. Na usługi obce agencja wydała 2,13 mln zł (wobec 5,18 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia – 611,6 tys. zł (wobec 651 tys. zł rok wcześniej). W 2017 roku pracowało w niej 8 osób na etatach.

Ta spółka zanotowała na koniec ub.r. stratę netto w kwocie 327,4 tys. Zł – rok wcześniej miała 31,8 tys. zł zysku.

grafika

Zarząd spółki w złożonym do KRS sprawozdaniu wyjaśnił, że strata spowodowana była koniecznością utworzenia odpisu aktualizującego na należności wobec dłużnika, którego firma pozwała do sądu. Jego nazwy nie podano.

W ocenie władz agencji mniejsze przychody były skutkiem mniejszego zapotrzebowania na reklamę u największego odbiorcy oraz odejście głównego klienta. Agencja pozyskała kilku mniejszych,  ale to nie zrekompensowało straty, bo ich łączne budżety były znacznie mniejsze.

W tym roku agencja chce pozyskać klienta strategicznego, rozszerzyć współpracę z obecnym kontrahentem, powiększyć liczbę klientów z którymi można zawrzeć kontrakty długoterminowe. Planuje również obniżyć koszty stałe  m.in. poprzez redukcję kosztów zatrudnienia, a co za tym idzie - rozwiązanie niektórych umów o współpracę.

W ub.r. współpracę z Grandes Kochonos zakończyła firma Lotte Wedel decydując się na współpracę z agencją PZL.

Internet przynosi zyski

Wpływy sprzedażowe Grandes Kochonos Digital wzrosły w ub.r. do 3,62 mln zł z 2,82 mln zł rok wcześniej.

Zwiększyły się też koszty prowadzonej działalności – z 2,49 mln zł w 2016 roku do 3,06 mln zł w ub.r. na usługi obce spółka wydała 2,47 mln zł (wobec 1,97 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 490,2 tys. zł (wobec 445,8 tys. zł rok wcześniej). Agencja zatrudniała 6 osób.

Zysk ze sprzedaży wzrósł z 336 tys. zł w 2016 roku do 564,8 tys. zł w ub.r. Zysk netto z kolei wzrósł z 271,3 tys. zł do 480,5 tys. zł. 

grafika

Grandes Kochonos Digital planuje w tym roku zwiększać przychody przez poszerzenie profilu usług, zmniejszenie lub utrzymanie poziomu kosztów stałych, udział w przetargach. Chce również pozyskać klienta strategicznego i zawrzeć stałe kontrakty. Nastawia się na świadczenie usług internetowych – krótkotrwałych szybkich kampanii i konkursów  - takimi usługami chce pozyskiwać nowych klientów. Planuje również rozszerzyć współpracę z blogerami i influencerami.

W ub.r. agencji tej udało się pozyskać do współpracy m.in. Disnemar Baby, EnveloBank,  nową markę należącą do firmy Nesperta. W tym roku do grona jej klientów dołączyli m.in. eobuwie.pl i rozszerzono współpracę z marką Kenwood.

Szefowie agencji Grandes Kochonos (prezesem jest Jacek Stalewski) nie odpowiedzieli na naszą prośbę o komentarz do wyników finansowych za 2017 rok.

Właścicielami spółki Grandes Kochonos sp. z o.o. są Jacek Wlazło, Jacek Stalewski (prezes), Michał Sorówka i Paweł Nowakowski. Grandes Kochonos sp. z o.o. sp. Komandytowa też należy do nich, ale udziały w niej ma również Grandes Kochonos sp.z o.o. Z kolei Grandes Kochonos Digital należy do Grandes Kochonos sp. z o.o. sp. Komandytowa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"