GroupM najlepszą grupą mediową w Polsce wg COMvergence

GroupM, do której należą agencje mediowe MediaCom, Mindshare i Wavemaker zajęła pierwsze miejsce  na polskim rynku wśród grup mediowych, w rankingu COMvergence “Media Agency, Billings & Market Shares”, podsumowującym rok 2021 pod względem obrotów i udziałów rynkowych. Na drugim miejscu uplasowała się grupa Publicis, na trzecim Omnicom.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
GroupM najlepszą grupą mediową w Polsce wg COMvergence

Polski oddział GroupM został zwycięzcą rankingu COMvergence za 2021 rok, osiągając na polskim rynku najlepszy wynik spośród wszystkich grup mediowych, z billingami na poziomie 524 mln dol., dającymi jej udział w rynku wynoszący 23,8 proc. Drugi w kolejności Publicis miał 20 proc. udział w rynku, a trzeci Omnicom Media (OMG) – 9,2 proc.

Kolejne miejsca w rankingu przypadły: Dentsu International (7,6 proc.), Mediabrands (7,6 proc.) i Havas Media Group (6,9 proc.).

Równolegle w rankingu agencji mediowych, należący do GroupM dom mediowy MediaCom Warszawa zajął drugie miejsce, z bilingami wynoszącymi 182 mln dol. i udziałem w rynku na poziomie 8,3 proc.Trzecie miejsce w rankingu agencji mediowych zajął Wavemaker, z udziałem w rynku na poziomie 8 proc., a czwarte – Mindshare z udziałem 6,2 proc. (wszystkie te agencje należą do GroupM).

- Zajęliśmy pierwsze miejsce wśród grup mediowych, podobnie jak rok wcześniej, zwiększając nawet billlingi o niemal 9 proc. Te sukcesy cieszą nas tym bardziej, że mówimy tu przecież o trudnych 2 latach, w których warunki na rynku dyktowała pandemia. Osiągane wyniki pokazują, że udało nam się dynamicznie i skutecznie dostosowywać do szybko zmieniających się warunków rynkowych – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa