GroupM urosła o jedną czwartą, ma już 230 pracowników

Agencja mediowa GroupM, obsługująca inne agencje WPP w zakresie marketingu internetowego w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 25,4 proc. do 665,34 mln zł i 23,11 mln zł zysku netto. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o prawie 50 pracowników do 234.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
GroupM urosła o jedną czwartą, ma już 230 pracowników
Izabela Albrychiewicz

Wpływy reklamowe GroupM zwiększyły się z 516,27 do 630,95 mln zł, a te z pozostałych usług - z 14,22 do 34,36 mln zł.

Ponad 95 proc. wpływów pochodzi od innych spółek z WPP, dla których agencja zajmuje się realizacją działań reklamowych w internecie. W ub.r. przychody od MediaCom Warszawa wzrosły ze 190,05 do 238,72 mln zł, od Wavemaker - ze 116,34 do 143,61 mln zł, a od Mindshare Polska - ze 117,01 do 131,2 mln zł.

Więcej agencja uzyskała też od spółki The Partnership & Limited (wzrost z 53,53 do 68,08 mln zł), Mets (z 27,17 do 30,45 mln zł) i The Media Insight Polska (z 13,79 do 24,19 mln zł).

Łączne przychody w ramach WPP zwiększyły się z 517,16 do 643,83 mln zł.

grafika

GroupM z nowymi narzędziami marketingowymi

Epidemia nie tylko nie zaszkodziła GroupM, ale wręcz przyspieszyła wzrost biznesu firmy. Jeszcze w 2019 roku przychody agencji wyniosły 375,9 mln zł, a potem w ciągu dwóch lat urosły o 77 proc.

W sprawozdaniu za ub.r. spółka wyliczyła, że wdrożyła kolejne narzędzia do zakupu i optymalizacji kampanii w internecie (m.in. oparty na algorytmach sztucznej inteligencji CoPilot do programatycznego zakupu), wprowadziła do oferty zakup kampanii audio w modelu programatycznym oraz zintegrowaną ofertę dotyczącą kampanii wideo. Zaznaczyła, że wspólnie z partnerami rozwijała projekt mSpark - akcelerator start-upów z obszaru technologii marketingowych, oraz ofertę z zakresu influencer marketingu opartą na narzędziu INCA.

Przychody krajowe GroupM wzrosły z 524,43 do 657,19 mln zł, a z zagranicy - z 6,05 do 8,12 mln zł.

grafika

Przybyło 47 pracowników, 3,6 mln zł z dywidend

Koszty operacyjne GroupM zwiększyły się mocniej od wpływów - o 28,9 proc. do 652,68 mln zł, z czego koszty usług obcych - z 475,36 do 606,43 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 23,6 do 35,07 mln zł, a pozostałe koszty pracownicze - z 5,29 do 7,02 mln zł. W agencji w ub.r. pracowały średnio 234 osoby, o 47 więcej niż w 2020 roku. Łączne zarobki członków zarządu spółki zmalały z 2,46 do 2,36 mln zł.

Zysk sprzedażowy zmalał z 24,36 do 12,66 mln zł. Natomiast inne wskaźniki rentowności poprawił wzrost pozostałych wpływów operacyjnych ze 126,3 tys. zł do 11,64 mln zł i wpływów finansowych z 946,3 tys. zł do 3,91 mln zł (z czego 3,65 mln zł z dywidend), a także spadek kosztów finansowych z 10,3 mln zł (w tym 10,2 mln zł tytułem aktualizacji wartości aktywów finansowych) do 341 tys. zł.

W efekcie zysk operacyjny zmalał nieznacznie - z 24,48 do 24,27 mln zł, a zysk netto poszedł w górę z 10,09 do 23,11 mln zł.

W sprawozdaniu GroupM zapowiedziała dalszy rozwój technologii marketingowych. - Będą to m.in. rozwiązania wspierające sprzedaż i budowanie marek w ramach influencer marketingu czy e-commerce, jak również narzędzia i technologie wspierające klientów w osiąganiu wysokiej widoczności ich reklam w sieci, gwarantujące im bezpieczeństwo otoczenia reklamowego, ograniczające ryzyko tzw. Ad Fraud i maksymalizujące udział wysokiej jakości kontaktów z reklamą w realizowanych kampaniach - wyliczyła w sprawozdaniu.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów